تصویب ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کردستان

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد اشتغال به عنوان ضروریات استان کردستان، گفت: تصویب ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تصویب فعال شدن ۸۰۰۰ فرصت اشتغال در استان اقدامات مهم دولت در این بخش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، حجت‌الاسلام «ابراهیم رئیسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: عید عرفه و عید قربان را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما از برکات این روز مبارک بهره‌مند شویم.

وی افزود: در سفرهای استانی، از طریق وزرا و مصاحبه با مسئولان استانی، نیازهای استان شناسایی شده و اعتباراتی بر اساس اولویت تصویب می‌شود و سپس توسط استاندار و معاون رییس جمهور پیگیری خواهد شد.

 رییس‌جمهور سرمایه گذاری را از نیازهای جدی مردم کردستان ذکر و عنوان کرد: با حمایت سازمان صمت و بخش خصوصی باید، ۱۰ طرح صنعتی در ۱۰ شهرستان استان شروع به کار کند و این یک تحول اقتصادی مهم برای کردستان است؛ سرمایه‌گذاران خارجی نیز در استان باید حضور داشته باشند.

وی، ادامه‌داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های دولت است که باید حتماً انجام شود.

رئیسی، عنوان کرد: مسئله مهم برای رشد صادرات تثبیت مناطق ویژه‌ آزاد تجاری است که باید زمینه کارهای تولیدی و تجاری را در استان فراهم کنند. اساس مناطق آزاد، تامین مواد اولیه تولید و افزایش صادرات است.

رییس‌جمهور مساله مرزها را فرصتی برای توسعه ذکر و بیان کرد: یکی از ضرورت‌های استان فعال شدن بازارچه‌های مرزی است؛ تحقق این امر راهکار کاهش کولبری، رونق اقتصادی، اشتغال و تجارت است.

وی،‌ با اشاره به اینکه فعال کردن معادن استان از دیگر اولویت‌های کردستان است، اعلام کرد: تکمیل دانشکده صنایع و معادن در استان و دریافت حقوق و هزینه‌کرد درآمد معادن تا ۱۰ برابر و خرج آن در استان از جمله مهمترین اقدامات دولت در این زمینه است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال به عنوان ضروریات استان کردستان، بیان کرد: تصویب ۲۰۰ طرح اشتغال‌زا برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تصویب فعال شدن ۸۰۰۰ فرصت اشتغال در استان اقدامات مهم دولت در این بخش است.

‌به گفته رییس جمهور،‌ اشتغال محوری‌ترین مسئله در کردستان است و مدیران کل استانی باید مصوبات سفر را پیگیری کرده و تاثیر آن را در زندگی مردم گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه بنده معتقدم استان کردستان مهد فرهنگ و هنر و مدنیت بوده است، افزود: هم حفظ و نگهداشت این میراث فرهنگی و هم توسعه و ارتقای میراث ارزشمند حائز اهمیت است.

رئیس جمهور، گفت: در استان کردستان مساجد، مراکز فرهنگی و مراکز آموزش عالی، وجود ۱۵۰۰ استاد دانشگاه، وجود ۴۰ هزار دانشجو در استان کردستان حائز اهمیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم فرهنگی استان کردستان خود انگیزه انجام کار فرهنگی را دارند، اظهار کرد: در این راستا دولت وظیفه دارد در حوزه فرهنگی سه کار اصلی هدایت، حمایت و نظارت را انجام دهد ما معتقدیم در حوزه فرهنگی همچون حوزه اقتصادی بخش خصوصی، اساتید، فرهیختگان، مردم خود متولی کار باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی به نشست خود با علمای تشیع و تسنن اشاره کرد و گفت: در این نشست علمای تشیع و تسنن مباحث مهم و خوبی را مطرح کردند که دغدغه اصلی آنان بخش فرهنگی بود که ما وعده کردیم که حتما دولت از کارهای فرهنگی استان فرهنگی کردستان حمایت خواهد کرد.

کد خبر 60478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد