شاهرود | پرداخت تسهیلات اشتغال به بهبود یافتگان از دام اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اعلام کرد : بهبود یافتگان اعتیاد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در سفر یکروزه کاروان خدمت به روستاهای دهملا، قلعه حاجی، راهنجان، صالح آباد، علی آباد و مغان شهرستان شاهرود، هاشمی استاندار سمنان را همراهی و با تعدادی از مددجویان دیدار کرد.

دکتر منطقی در جمع اهالی روستای علی آباد گفت: سازمان بهزیستی به منظور اشتغال افراد تحت حمایت برنامه هایی در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری دارد که بهبود یافتگان اعتیاد هم در زمره دریافت کننده های وام اشتغال هستند.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبود یافته افزود : بیمارانی که در مراکز سازمان بهزیستی فرایند درمانی خود را طی کرده باشند و یکسال از زمان پاکی آنها سپری شده باشد، به شرط نداشتن بیمه تامین اجتماعی و ارائه مدارکی مبنی بر طرح اشتغال (پروانه کسب، کشاورزی و یا دامداری) می توانند  از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال بهره مند گردند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی در تعداد اینگونه وام ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت و افراد متقاضی از طریق اداره بهزیستی شهرستانها به بانک های عامل معرفی

می شوند و همچنین چنانچه کارفرمایی نسبت به جذب بهبود یافتگان اقدام و مطابق قانون کار به آنها حقوق پرداخت نماید  نیز می تواند از این تسهیلات برخوردار گردد.

محمود منطقی در این سفر یکروزه به شهرستان شاهرود با تعدادی از مددجویان دیدار چهره به چهره داشت که ضمن بررسی مشکلات، سبد کالا حمایتی به  آنها اهدا کرد.

کد خبر 60354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد