راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مستلزم حمایت های شورای محترم تأمین، و همکاری مجدانه شهرداری است

روز شنبه ۱۱ تیرماه نشستی با حضور «وجیهه محمدی فلاح» مدیر کل بهزیستی استان، فرماندار، معاون سیاسی امنیتی، دادستان، سرپرست شهرداری، و رئیس بهزیستی شهرستان فردیس در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ در این جلسه مدیر کل بهزیستی البرز اظهار داشت: بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و بازتوانی افراد بهبود یافته وظیفه خطیری برعهده دارد.

محمدی فلاح در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرستان فردیس تا کنون بدلیل وجود مشکلات و فراهم نبودن بستر مناسب از وجود مرکز ماده ۱۶ بی بهره بوده اما بهزیستی البرز پیرو سیاست های سازمان بهزیستی در راستای درمان، بازتوانی و کاهش آسیب های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در نظر دارد با درایت و همدلی مسئولین، مشکلات و چالش های پیش رو را برداشته و اقدام به راه اندازی مرکز ماده ۱۶ نماید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: راه اندازی این مرکز مستلزم حمایت های شورای محترم تأمین، و همکاری مجدانه شهرداری است تا بهزیستی بتواند در جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب گام مؤثری بردارد.

مدیر کل بهزیستی البرز عنوان کرد: به منظور تأسیس مرکز ماده ۱۶ طبق دستور العمل، صدور موافقت نامه اصولی و بازدیدها و پیگیری شیوه ترک اعتیاد و بازتوانی، به عهده بهزیستی و ایجاد مکان مناسب و جمع آوری و ساماندهی به عهده شهرداری و نیروی انتظامی میباشد که این مهم نیازمند هم افزایی و برطرف نمودن موانع است.

در ادامه فرماندار شهرستان فردیس ضمن تشکر از دستاوردهای اداره کل بهزیستی استان در مبارزه با مقوله اعتیاد اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که مسائل اجتماعی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی حل می‌شود و علاوه بر انجام اقدامات روان شناسی و درمانی در مراکز ترک اعتیاد، از لحاظ فرهنگی و مذهبی موظّف هستیم با استفاده از ظرفیت های موجود این افراد را به سمت و سوی فرهنگ ناب اسلامی سوق دهیم.

وی در پایان جلسه از دستگاه‌های قضایی و انتظامی و شهرداری خواست با توجه به موقعیت ویژه و جمعیت رو به افزایش این شهرستان ضمن مشارکت و همکاری با بهزیستی تمام تلاش خود را تا حصول نتیجه و ایجاد مرکز ماده ۱۶ به کار گیرند.

کد خبر 60175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد