حضور مدیرکل در اولین جشنواره ورزشی ، هنری مرکز توانبخشی ایثار

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : آگاهی، اصلی‌ترین پل ارتباطی میان خانواده و فرد معلول است که میتواند تعیین کننده میزان مشارکت والدین در امر توانمندسازی فرزندان معلول نیز ‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، دکتر محمود منطقی مدیر کل با همراهی احمد پیوندی معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان در اولین جشنواره ورزشی هنری مرکز روزانه توانبخشی جسمی حرکتی ایثار حضور یافتند .

دکتر محمود منطقی در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از مجریان جشنواره گفت : ماحصل برگزاری مسابقات ورزشی هنری حضور اجتماعی  مددجو خواهد بود و حضور در اجتماع در کنار معرفی توانمندی ها پذیرش اجتماعی را در نیز پی دارد .

مدیرکل بهزیستی استان : عدم توانایی خانواده در ایجاد ارتباط صحیح با فرد دارای معلولیت، پذیرش محدودیت موجود را نه‌ تنها برای والدین بلکه برای فرد دارای معلولیت را نیز دشوار و حتی غیرممکن بیان  که تحت چنین شرایطی، کانون ارتباطی میان اعضای خانواده و فرد معلول دچار مشکل شده که این خود بر سلامت روانی خانواده تأثیرات منفی خواهد داشت .

 

وی افزود :  بدیهی است زمانی که از آموزش و توانبخشی معلولان سخن به میان می‌آوریم،  نقش خانواده پر رنگ تر از گذشته خواهد بود .

منطقی با تاکید بر اینکه توانمندسازی افراد دارای معلولیت ، فرآیندی پیچیده و دارای ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی است  ادامه داد :  آگاهی، اصلی‌ترین پل ارتباطی میان خانواده و فرد معلول است که میتواند تعیین کننده میزان مشارکت والدین در امر توانمندسازی افراد دارای معلولیت نیز ‌باشد . لذا برای تحقق این امر لازم است بیش از پیش فعالیت های گروهی به این شکل و با هدف  دخیل کردن خانواده ها به ویژه والدین برنامه ریزی شود .

مدیرکل بهزیستی استان : رشد شخصیت‌ فرد معلول، شکل‌گیری هویت اجتماعی و دستیابی وی به عزت نفس و استقلال فردی است یکی از وظایف مهم خانواده و اجتماع بیان و افزودند : آموزش مهارت‌های ارتباطی به خانواده‌های با در نظر گرفتن اصول روان‌شناسی و آگاه‌سازی آنان نسبت به خصوصیات روانی و رفتاری معلولان ،  افزایش انگیزه و توان این والدین در ایجاد ارتباط‌ تنگاتنگ با مراکز توانبخشی و کارشناسان ، تقویت حضور و مشارکت فعال آنان در امر توانبخشی و متعاقب آن توسعه برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی معلولان در گستره خانواده و جامعه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

منطقی در پایان اذعان داشت :  امید است با تقویت اعتبارات ، امکانات و منابع انسانی در حوزه آموزشی و فرهنگی در آینده شاهد افزایش برگزاری این جشنواره ها بوده و در پی آن بتوان برنامه های تلفیقی جامعه هدف با کلیه افراد جامعه را نیز برگزار نمایم .

 

 

کد خبر 60157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد