دررسانه| طراحی شهری و معماری، یکی از بزرگترین موانع حضور افـراد دارای معلولیـت در فعالیـت هـای اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مشکلات موجود در طراحی شهری و معماری، یکی از بزرگترین موانع حضور افـراد دارای معلولیـت در فعالیـت هـای اجتماعی است، گفت: : یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد صرف نظر از جنس، قومیت، میزان توانمندی یا هر موقعیت دیگر حق دارند از امکانات شهری استفاده کرده و از حق طبیعی خود بهره گیرند.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی آنلاین، سلمان حسینی اظهار داشت: بهزیستی استان زنجان با برگزاری منظم جلسات ستاد مناسب سازی استان 
و کمیته‌های زیرگروه این ستاد به بررسی و مشکلات مناسب سازی در استان پرداخته و کلیه دستگاه‌های استانی را هر ساله در قالب جشنواره شهید رجایی در زمینه مناسب سازی پایش و ارزیابی می‌کند و مشکلات و عدم مناسب سازی‌های انجام شده در ادارات استانی و شهرستانی را به آن‌ها ابلاغ می‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع مناسب سازی با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد جایی که مناسب سازی انجام شود امکان و شرایط برای خود اتکایی و استقلال نسبی مالی و شغلی و حرکتی معلولان فراهم می شود و بهزیستی مطالبه گر در زمینه ی مناسب سازی است.

حسینی با بیان اینکه مشکلات موجود در طراحی شهری و معماری، یکی از بزرگترین موانع حضور افـراد دارای معلولیـت در فعالیـت هـای اجتماعی است، گفت: : یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد صرف نظر از جنس، قومیت، میزان توانمندی یا هر موقعیت دیگر حق دارند از امکانات شهری استفاده کرده و از حق طبیعی خود بهره گیرند.

مدیرکل بهزیستی زنجان تصریح کرد: بناها و فضاهای شهری باید به گونه ای طراحی یا مناسب سازی شوند که گروههـای خاصـی از مـردم بـه دلیل محدودیتهای حرکتی از استفاده از آنها محروم نشوند و تردد، رسیدن، دستیابی و استفاده مستقل کلیه افـراد از آن فضا و تجهیزات معماری درون آن امکانپذیر باشد و به جز ممانعتهای ایمنی، امنیتی یا مـالکیتی، هیچگونـه مـانع حرکتی برای دسترسی افراد به آن فضا و حرکت و فعالیـت در درون آن وجـود نداشـته باشـد.

وی تاکید کرد: متاسفانه عدم دسترسی به مطب پزشکان و نبود مناسب سازی در ساختمانهای پزشکان علاوه بر افراد دارای معلولیت و سالمندان افراد عادی را نیز دچار مشکل کرده است که این موضوع نیازمند توجه جدی است.
 

کد خبر 60151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد