سخنرانی سرپرست  بهزیستی استان پیش از خطبه های نماز جمعه

زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر در نماز سیاسی وعبادی جمعه به سخنرانی پرداخت

سرپرست بهزیستی استان مرکزی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: پنجم تیرماه هر سال به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر " همه با هم نه به اعتیاد، یاری گر هم باشیم" افزود: اعتیاد، یک بیماری و معضل اجتماعی است که تاثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

 زیدوند مهمترین عوامل تاثیرگذار در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر را وجود افراد مصرف کننده در شبکه دوستان و خویشاوندان، ضعف عملکرد آموزشی، ضعف گرایش دینی، فقدان حمایت اجتماعی مناسب و کسب لذت و نشاط به دور از استرس و اضطراب را عنوان نمود.

سرپرست بهزیستی استان  ادامه داد: برخی از نوجوانان به دلیل عدم اطلاع و آگاهی از مضر

ات و پیامدهای مواد مخدر دچار باورهای غلط شده به طوری که تصور می‌کنند یک بار مصرف و به صورت تفریحی موجب کسب لذت و سبب اعتیاد نخواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از مصرف مواد در بین نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین موضوعات در خانواده است به طوری که افراد در سنین پایین  بیشترین گرایش به مصرف مواد مخدر دارند.

ایشان بیان داشت : لذا اهمیت دادن به آگاهسازی و آموزش مهارت های زندگی در خانواده از جمله مهارت جرات مندی، نه گفتن و ... در پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری را می‌طلبد.

زیدوندضمن بیان ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی و آگاه سازی مردم، گفت: اصل اساسی مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آگاهی والدین و جامعه است که بهزیستی در این رابطه فعالیت های ارزنده ای را انجام می دهد

کد خبر 60074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد