برخوار | برگزاری کمیته اجتماعی و فرهنگی کنترل و کاهش طلاق

به همت اداره بهزیستی شهرستان برخوار جلسه کمیته اجتماعی- فرهنگی کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان برخوار، جلسه کمیته اجتماعی -فرهنگی با موضوع "بررسی راهکارهای کنترل و کاهش طلاق" با ریاست اداره بهزیستی  شهرستان برخوار و با حضور دستگاه های متولی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مرادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به اینکه طلاق از جمله آسیب های اجتماعی است که روند رو به رشدی در جامعه داشته است اذعان داشت: از هم گسستگی خانواده ها، به جا ماندن "فرزندان طلاق" و تبعات و آسیب های سوء ناشی از آن گریبانگیر جامعه شده است و آثار مخرب و ویرانگر آن تمامی جامعه را درگیر خود ساخته است. مرادی در ادامه اظهار داشت: نهاد خانواده یکی از مهم ترین نهاد های هر اجتماعی است و اگر خانواده اصلاح شود طبیعتا جامعه اصلاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود:  البته طلاق موضوع تک عاملی نیست و باید از آن به عنوان یک پدیده چند عاملی یاد کرد. پدیده ای که افزایش بی رویه نرخ آن در جامعه می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به تضعیف بنیان های خانواده گردد.

اعضای شرکت کننده در جلسه اجتماعی فرهنگی کنترل و کاهش طلاق  از عواملی نظیر فشارهای اقتصادی، بالا رفتن هزینه های زندگی، فشارهای روانی، عدم داشتن تفاهم، اعتیاد، بالا رفتن توقعات زوجین، دخالت خانواده ها، فقر فرهنگی، ازدواج به خاطر ظواهر، عدم تناسب فکری و فرهنگی میان زوج و زوجه و ... به عنوان عوامل اصلی بروز پدیده طلاق در شهرستان یاد کردند و بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج تاکید کرده و اذعان داشتند: همان گونه که افراد، در تمام انتخاب های جزئی و بی اهمیت به امر مشاوره و تحقیق روی می آورند طبیعتا برای بزرگترین انتخاب زندگی خود یعنی انتخاب همسر نیز، نیاز به آموزش و امر مشاوره دارند؛ چرا که امر انتخاب همسر به عنوان یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب های انسان است و در عین حال یکی از دشوارترین و پرخطاترین انتخاب هاست که پتانسیل قرارگیری در ورطه خطا و انحراف را دارد. در چنین شرایطی است که لزوم قرار گیری مراکز مشاوره و مشاوران زبده در کنار جوانان برای یک انتخاب صحیح، بیش از پیش ضروری می باشد.

در پایان این جلسه بر لزوم هم افزایی تمامی ارگان ها و در اختیار قرار دادن تمامی امکانات (آموزشی، انسانی، مکانی و ...) مورد نیاز جهت آموزش پیش از ازدواج و بعد از ازدواج جوانان شهرستان اشاره شد و بر نقش تمامی ارگان های متولی در کنترل و کاهش طلاق و افزایش نرخ ازدواج در شهرستان تاکید شد.

کد خبر 60067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد