در رسانه| وام‌های اشتغال کم‌بهره در انتظار رهایی یافتگان از اعتیاد در خدابنده

رئیس اداره بهزیستی خدابنده گفت: معتادان پس از ترک اعتیاد می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره اشتغال استفاده کنند.

عصمت نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی خدابنده در هفته مبارزه با موادمخدر، عنوان کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جلسه هم‌اندیشی تخصصی با سمن‌ها در خصوص چگونگی پیشگیری از اعتیاد، نصب بنر برای اطلاع‌رسانی خط تلفن ملی اعتیاد، مشاوره در میادین و معابر پررفت و آمد و کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ارگان‌ها و ادارات دولتی برای کارکنان اشاره کرد.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت اداره بهزیستی در مصلای نماز جمعه شهرهای قیدار، گرماب و زرین‌رود، ادامه داد: در میز خدمت کارشناسان بهزیستی ضمن ارائه مشاوره رایگان بروشورهای آموزشی در خصوص پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی توزیع کردند.

این مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی اولین مرکز اجتماع درمان‌مدار اعتیادر(T.C) در خدابنده، ادامه داد: پس از افتتاح این مرکز، معتادان برای بهبودی زیر نظر پزشک، روان‌شناس و مشاوران مخصوص ضمن ترک اعتیاد، استعدادیابی شده و در زمینه مهارت مورد علاقه خود آموزش داده و مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

نصیری با یادآوری اینکه این معتادان پس از ترک اعتیاد می‌توانند از تسهیلات اشتغال استفاده کنند، متذکر شد: در یک سال گذشته ۳۱ نفر از این وام استفاده کرده‌اند که مجموع آن بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با توضیح این مطلب که هم‌اکنون دو مرکز اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان خدابنده  فعال است، خاطرنشان کرد: در این دو مرکز تعداد ۱۱۴ نفر از معتادان تحت درمان قرار دارند.

کد خبر 60045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد