‌بهزیستی برای ساخت مسکن ‌خانواده‌های ۲ معلول‌ کمک‌ بلاعوض پرداخت می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از ساخت واحدهای مسکونی ویژه جامعه معلولان استان خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن به خانواده‌های ۲ معلولی و مددجویان بهزیستی کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری تسنیم دکترحسین اسدی‌راد با بیان اینکه سازمان بهزیستی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و فعالیت خود را به جامعه آسیب‌دیده آغاز کرد اظهار داشت: سازمان بهزیستی در 40 سال گذشته فعالیت‌های ارزشمندی به جامعه هدف تقدیم کرده است.

وی به معلولان و رسیدگی به آنان اشاره کرد و گفت: در نگهداری معلولان در منازل و مراکز، خدمات لازم ارائه می‌شود و اکنون یک‌هزار و 500 معلول شدید در مراکز بهزیستی استان بوشهر نگهداری می‌شوند و معلولان که در منازل قرار دارند حق پرستاری و مراقبت به آنان پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به میزان پرداختی به معلولان استان در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته 20 میلیارد تومان برای رسیدگی به معلولان اختصاص یافت و این درحالی است که فعالیت توان‌بخشی، سوادآموزی معلولان و خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش مورد توجه ویژه است.
اسدی‌راد با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 500 دانشجو دانشگاه آزاد و 250 دانشجو مراکز آموزش عالی دولتی افزود: اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی معلولان یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی است که سال گذشته زمینه اشتغال ۱۰۷۰ نفر فراهم شد.
وی توجه به مسائل اجتماعی، معلولیت‌ها، زنان سرپرست خانواده، آسیب‌دیدگان اجتماعی و اورژانس اجتماعی را از دیگر برنامه بهزیستی دانست و تصریح کرد: رسیدگی به امور کودک آزاری و همسر آزاری، ساماندهی کودکان رها یافته از دیگر طرح‌های بهزیستی است که در این راستا اورژانس اجتماعی در همه سطوح ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: اورژانس اجتماعی با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی تشکیل شده و با همکاری با سایر دستگاه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

اسدی‌راد از ساخت واحدهای مسکونی ویژه جامعه معلولان استان خبر داد و گفت: 270 واحد مسکونی ویژه جامعه معلولان در حال ساخت است که در هفته بهزیستی تحویل جامعه هدف می‌شود.
وی افزود: سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن به خانواده‌های 2 معلولی و مددجویان بهزیستی کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌کند.

کد خبر 60033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد