ساماندهی کودکان کار در استان بوشهر ضروری است

مدیر کل بهزیستی استان بوشهرگفت: کار کودکان یکی از اشکال ناهنجار در جامعه ویکی از مصادیقی است که کودک آزاری بر اساس لایحه حقوق کودکان در مواردی جرم علیه کودکان محسوب شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری  مهر، حسین اسدی راد عصر پنج شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تنگستان ضمن ارائه گزارش کاملی از آمار و عملکرد بهزیستی استان و شهرستان تنگستان در زمینه کودکان ارائه داد و عنوان داشت: کودکان بی دفاع ترین گروه در همه جوامع هستند که مورد تهدید خطرات و آسیب‌های زیادی هستند و به همین دلیل همه کشورها درصدد هستند قوانینی را تدوین کنند که مانع از آزار و آسیب علیه کودکان شود.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: لایحه حمایت از، اطفال و نوجوانان هم به همین منظور تدوین شده است که به واسطه آن بهزیستی به عنوان متولی اصلی حمایت از کودکان آسیب دیده می‌تواند وظایف خود را در قبال حفاظت از کودکان تخصصی‌تر و مؤثرتر از همیشه دنبال کند.

وی گفت: این قانون دستگاه‌های کشور را موظف کرده است در راستای دفاع از حقوق کودکان و پیشگیری از کودک آزاری در کنار بهزیستی باشند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: کار کودکان یکی از اشکال ناهنجار در جامعه است ویکی از مصادیقی است که کودک آزاری بر اساس لایحه حقوق کودکان در مواردی جرم علیه کودکان محسوب شده و لذا مداخله برای کاهش آسیب کودکان کار از وظایف تمام نهادها و ارگان‌های مسئول است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر نسبت به شناسایی و حمایت از کودکان کار قدم‌های جدی برداشته و در حال حاضر دو مرکز حمایتی از کودکان کار یکی در مرکز استان و دیگری در دشتستان به خدمت دهی و حمایت از کودکان کار فعال هستند.

وی دو علت عمده کار کودکان را در استان بوشهر در وهله اول فقر مالی و سپس سبک زندگی این کودکان دانست و گفت: لازم است در مداخلات حمایتی از این کودکان به این علت‌ها توجه شود.

دادستان شهرستان تنگستان با تاکید بر اهمیت لایحه حقوق اطفال و نوجوانان گفت: این قانون یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین قوانینی هست که تاکنون در زمینه اطفال تدوین و در سال ۹۹ به تصویب رسیده است. و ظرفیت‌های این قانون که شامل چندین آئین نامه است می‌تواند تا حد زیادی جرم‌های علیه کودکان را کاهش بدهد و مانع از سوءاستفاده و بهره کشی از اطفال و نوجوانان شود.

هادی میرزایی با توجه به مفاد لایحه گفت: آموزش و پرورش موظف است شرایط تحصیل این اطفال و نوجوانان را تا پایان دبیرستان به صورت رایگان فراهم کند و هرسال قبل از ماه مهر شروع سال تحصیلی آماری از ترک تحصیل‌ها را به بهزیستی و یا دفتر حمایت از کودکان دادگستری اعلام کند.

جلسه بررسی ظرفیت قانون اطفال و نوجوانان در راستای پیشگیری از وقوع جرم در با حضور مدیر کل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان دادگاه انقلاب و معاون سیاسی فرماندار در محل فرمانداری شهرستان تنگستان برگزار شد.

کد خبر 59985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد