در سال گذشته 26 هزار بیمار در مراکز درمان و کاهش آسیب سرپایی و اقامتی اعتیاد پذیرش شدند

دکترفریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران گفت : در سال گذشته 26 هزار بیمار در 156 مرکز درمان و کاهش آسیب سرپایی و اقامتی اعتیاد بهزیستی مازندران پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکترفریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران بیماری اعتیاد را چندوجهی دانست و گفت : مسئله گرایش به اعتیاد را باید از دو دیدگاه درونی و بیرونی ، بررسی کرد زیرا مسائل مختلفی مانند بیکاری، نا امیدی، سرخوردگی و مسائل درونی در آن موثر است.
وی گروه همسالان و دوستان ناباب را در گرایش به مصرف مواد مخدر نوجوانان و جوانان را بسیار موثر دانست و افزود : محیط نامناسب، تربیت غلط و ناکارآمد در دوران کودکی به ویژه در مرحله گذار نوجوانی به جوانی وسال های بحرانی بلوغ نیزدر شکل گیری بزه یا اعتیاد بسیار مهم است .
دکتر بریمانی با بیان اینکه 5 تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است ، ادامه داد: شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر "پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری" بنابراین همه دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد باید در تحقق این شعار تلاش کنند.
‌ سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه امروزه رویکرد آگاهی‌بخشی و مشارکت به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر سوق پیدا کرده است، گفت : شعار هفته مبارزه با موادمخدر "همه با هم نه به اعتیاد، یاری‌گر هم باشیم" می باشد بنابراین آحاد جامعه باید عوارض مصرف مواد مخدر را بشناسند و سپس مشارکت آنها با تبیین برنامه‌های آگاه سازی جلب شود.
وی به فعالیت سازمان بهزیستی در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه مواد مخدر اشاره کرد و افزود : آموزش به عموم مردم، افراد در معرض خطر و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد در زمره فعالیت‌های اصلی بهزیستی به‌شمار می‌رود.
دکتربریمانی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از طریق خط 1480، خط 123 و خط ملی اعتیاد با شماره 09628 خدمات مشاوره ای را در زمینه اعتیاد ارائه می دهد، گفت : خط 1480 (صدای مشاور) خط تلفن مشاوره خانواده است که از 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی نیازهای هم استانی های عزیز می باشد.

وی به خدمات درمانی بهزیستی مازندران در حوزه اعتیاد اشاره کرد و افزود : در سال گذشته 26 هزار بیمار در 156 مرکز درمان و کاهش آسیب سرپایی و اقامتی اعتیاد بهزیستی مازندران پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند. 
 سرپرست بهزیستی مازندران ادامه داد : در استان مازندران 58 مرکز سرپایی درمان اعتیاد فعالیت می کنند که در سال گذشته به 8 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه کردند.

دکتربریمانی با اشاره به فعالیت مراکز اقامتی میان مدت، گفت : در سال گذشته بالغ بر 12 هزار نفر در 54 کمپ ، خدمات دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: در استان مازندران 11 مرکز کاهش آسیب ناشی از اعتیاد وجود دارد که به بیش از چهارهزار نفر خدمات لازم را ارائه کرده است.

دکتر بریمانی به نگهداری و درمان معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته  1530 معتاد متجاهر در مرکز ماده 16 و 28 مرکز مجری تبصره 2 ماده 16 در سطح استان پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، مهارت آموزی در جهت اشتغالزایی بهبودیافتگان انجام شده است، افزود : در سال گذشته بالغ بر 42 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 530 نفر از بهبودیافتگان پرداخت شده است.

وی به آموزش عوارض اعتیاد و مهارت های زندگی به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به 300 هزارنفر از جامعه هدف بهزیستی آموزش های لازم در زمینه اعتیاد به صورت مجازی ارائه شده است.

دکتر بریمانی ارائه فعالیت های پیشگیرانه، آگاه سازی در قالب اینفوگرافیک و موشن گرافی ، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع معضلات اعتیاد به صورت مجازی، ارسال شعارهای پیشگیرانه در فضای مجازی ، کارزار رسانه ای درخصوص اعتیاد ، اطلاع رسانی در قالب کلیپ های تخصصی توسط کارشناسان تخصصی حوزه اعتیاد ، اجرای برنامه های خود جوش همراه با خلاقیت توسط جوانان و نوجوانان ، طرح های اجتماع محور، برگزاری مسابقه نقاشی در فضای مجازی، انجام تبلیغات محیطی درسطح شهرستانها به ویژه مناطق آلوده، آموزش پیشگیری از اعتیاد به صورت آنلاین، ساخت کلیپ آموزشی در فضای مجازی، تهیه محتوای پیشگیری نوین به صورت کلیپ و ... از اقدامات بهزیستی مازندران در هفته مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

کد خبر 59977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد