قرچک| برپایی همایش یک روزه مبارزه با مواد مخدر

به همت بهزیستی قرچک و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش یک روزه مبارزه با مواد مخدر  برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی قرچک در این همایش یک روزه که با همکاری سازمانها و ادارات متولی حوزه مبارزه، پیشگیری و درمان اعتیاد و موسسه پیشگیری سایه همراز فرزانگان تحت نظارت بهزیستی قرچک، برگزار شد به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود در خصوص چالش های جامعه امروز در مواجهه با پدیده اجتماعی سوء مصرف مواد مخدر و محرک در بین نوجوانان و جوانان به نقش  مولفه های آگاهی، شناخت عمیق از پیچیدگی‌های مواد مخدر و محرک و مسئولیت اجتماعی پرداخت.

 اردشیر بهرامی ادامه داد: برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر و محرک نوجوانان و جوانان نیاز به ایجاد فضای ارتباطی عاطفی، همدلانه و مسئولانه والدین و شبکه های خویشاوندی و اجتماع محلی داریم.  

وی افزود: آگاهی بخشی به خانواده‌ها در سایه همراهی سمن ها، جامعه و نهادهای متولی حوزه اعتیاد است.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر قرچک در قالب برنامه آموزشی یک ساعته به منظور آگاهی بخشی به شرکت کنندگان برنامه، ضمن معرفی انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، خانواده‌ها و جوانان را در خصوص مضرات هر یک از این مواد مخدر آگاه نمود.

 همچنین ظرفیت های سازمانی و نهادی جهت پیشگیری از این آسیب را معرفی کرد و در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دستاوردهای نیروی انتظامی را در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر را تشریح کرد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک نیز تشریح بحث آموزشی والدین حاضر در همایش را از شیوه گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و محرک را ارائه داد و از نحوه فروش داروهای مواد محرک از جمله شیشه که در مراکز غیر مجاز با نیت لاغری به فروش می رسانند هشدار داد.  

وی بر ضرورت مراجعه به مراکز درمانی مجاز جهت درمان و مشاوره لازم تاکید کرد.

فرزانه لرنی روانشناس و برگزار کننده این همایش یک روزه، مباحث روانشناسی مرتبط با پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و محرک را تشریح نمود و نکات آموزشی لازم برای پیشگیری از مواد مخدر و محرک ارائه داد.

 هنرمندان شهرستان قرچک نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود نمایش تئاتر خیابانی با موضوع اعتیاد اجرا نمودند.

کد خبر 59971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد