دهگلان  | تجلیل از فعالین عرصه پیشگیری

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ، طی مراسمی از فعالین عرصه پیشگیری ، در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان تجلیل بعمل آمد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور معاون سیاسی _ امنیتی و کارشناس  فرمانداری ، رئیس و کارشناس پیشگیری بهزیستی ، رؤسای ادارات ، مسئولین مراکز غیردولتی ، کمپهای ترک اعتیاد و بیماران در حال بهبود و بهبود یافتگان دهگلانی برگزار شد .

در ابتدای همایش دکتر مرادی ؛ روانپزشک ، در خصوص تعریف اعتیاد ، روند درگیرشدن و دسته بندی افراد در معرض خطر توضیح داد و گفت : تلفیق ۳ روش درمان دارویی ، بستری شدن در کمپ و شرکت در جلسات NA در کنار یکدیگر موجب بهبود روند رهایی از اعتیاد می گردند که بعد از جلسات مشاوره ، بیشتر این افراد به گروه های NA سوق داده می شوند ؛ چرا که این روش یک روش جهانی بوده و در یک گروه مستحکم و حمایت مداوم ، مهارت و اراده افراد تقویت می شود .

دهگلان  | تجلیل از فعالین عرصه پیشگیری

وی با اشاره به اینکه فرد معتاد ، مجرم نیست ؛ بلکه یک بیمار است گفت : جامعه موظف است مشکلاتی که در جامعه موجب گرایش افراد به اعتیاد می‌شوند را شناسایی کرده و آنها را ریشه کن کند .

سپس قربانعلی رسولی ؛ رئیس بهزیستی دهگلان بیان داشت : در جامعه امروز با کاهش سن اعتیاد و تنوع مواد مخدر و فریبنده روبه رو هستیم و در مرحله اول خانواده ها باید آگاهی کافی را داشته و جامعه نیز برنامه ریزی منسجم و مدون را انجام دهد ، زیرا اعتیاد یک مسئله فردی نیست ؛ بلکه اجتماع و خانواده را نیز درگیر می‌کند و همه افراد را به نوعی در معرض آسیب قرار داده و هزینه های سنگین اقتصادی را برای جامعه در بر دارد.

 رسولی افزود : افراد بعد از پاکی با مراجعه به بهزیستی ، از خدمات متنوعی از جمله : تسهیلات اشتغال ، شرکت در کلاس های آموزشی ، برقراری حق بیمه ، کمک هزینه مسکن ، کمکهای موردی و سایر خدمات سازمان بهره مند می‌شوند .

در خلال این همایش ، تیزر و نمایشی با موضوع اعتیاد اجرا گردید .

دهگلان  | تجلیل از فعالین عرصه پیشگیری

 همچنین آقای نظامی پور ؛ مسئول گروه NA شهرستان دهگلان ضمن قدردانی از حمایت های مسئولین گفت : در سطح شهرستان و روستاها ۶ گروه فعال هستند که بدون هیچ چشم داشت مالی از مراجعین استقبال می نمایند ؛ اما مشکل اصلی ، نبود مکان مناسب وثابت است که این امر ، کمک و همکاری ادارات را می طلبد .

 در پایان مراسم از فعالین عرصه پیشگیری به رسم یادبود تجلیل بعمل آمد . 

منبع:روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد