بهزیستی زنجان از لحاظ پیگیری مناسب سازی شهری در رده عالی قرار دارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان مناسب سازی معابر شهر و اماکن عمومی را در حفظ عدالت اجتماعی مهم برشمرد و اعلام کرد: بهزیستی استان زنجان از لحاظ پیگیری مناسب سازی شهری در رده عالی قرار دارد و کلیه  ادارات ارزیابی شده و نتایج رعایت مناسب سازی ادارات اعلام می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود: بهزیستی استان زنجان با برگزاری منظم جلسات ستاد مناسب سازی استان و کمیته‌های زیرگروه این ستاد به بررسی و مشکلات مناسب سازی در استان پرداخته و کلیه دستگاه‌های استانی را هر ساله در قالب جشنواره شهید رجایی در زمینه مناسب سازی پایش و ارزیابی می‌کند و مشکلات و عدم مناسب سازی‌های انجام شده در ادارات استانی و شهرستانی را به آن‌ها ابلاغ می‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع مناسب سازی با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد جایی که مناسب سازی انجام شود امکان و شرایط برای خود اتکایی و استقلال نسبی مالی و شغلی و حرکتی معلولان فراهم می شود و بهزیستی مطالبه گر در زمینه ی مناسب سازی است.

حسینی با بیان اینکه مشکلات موجود در طراحی شهری و معماری، یکی از بزرگترین موانع حضور افـراد دارای معلولیـت در فعالیـت هـای اجتماعی است، گفت: : یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد صرف نظر از جنس، قومیت، میزان توانمندی یا هر موقعیت دیگر حق دارند از امکانات شهری استفاده کرده و از حق طبیعی خود بهره گیرند.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: بناها و فضاهای شهری باید به گونه ای طراحی یا مناسب سازی شوند که گروههـای خاصـی از مـردم بـه دلیل محدودیتهای حرکتی از استفاده از آنها محروم نشوند و تردد، رسیدن، دستیابی و استفاده مستقل کلیه افـراد از آن فضا و تجهیزات معماری درون آن امکانپذیر باشد و به جز ممانعتهای ایمنی، امنیتی یا مـالکیتی، هیچگونـه مـانع حرکتی برای دسترسی افراد به آن فضا و حرکت و فعالیـت در درون آن وجـود نداشـته باشـد.

وی تاکید کرد: متاسفانه عدم دسترسی به مطب پزشکان و نبود مناسب سازی در ساختمانهای پزشکان علاوه بر افراد دارای معلولیت و، سالمندان افراد عادی را نیز دچار مشکل کرده است که این موضوع نیازمند توجه جدی است.

کد خبر 59924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد