خریداری دستگاه ویژه شنوایی سنجی/ غربالگری ناشنوایان در گلستان فراهم شد

کیائی گفت: برای اولین بار در استان گلستان دستگاه ویژه سنجش شنوایی با قابلیت های بسیار بالا با هزینه بیش از سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال توسط معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان تهیه شد.

«عارف کیائی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای اولین بار در استان گلستان دستگاه ویژه سنجش شنوایی (ABR) با قابلیت های بسیار بالا با هزینه بیش از سه میلیارد و 270 میلیون ریال توسط معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان تهیه و توسط کارشناس شنوایی سنجی در مدیریت بهزیستی شهرستان گرگان همه روزه در ساعات کار اداری آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان افزود: دو کاربرد بسیار مفید این دستگاه شامل بررسی میزان کم شنوایی و بررسی محل تومور یا هر گونه ضایعه عصبی در نوزادان، کودکان، بزرگسالان دارای معلولیت، متمارضین است.

وی، از مهمترین قابلیت های این دستگاه را امکان غربالگری و شناسایی افرادی دانست که فاقد مشکل شنوایی هستند ولی به منظور بهره مندی از خدمات اقدام به تمارض می کنند.

کیائی ادامه داد: در سال های قبل، مراجعین به کمیسیون های تشخیص و تعیین نوع معلولیت بهزیستی در صورت عدم امکان استفاده و تعیین نوع و شدت معلولیت شنوایی از طریق دستگاه ها و تست های معمول شنوایی سنجی موجود در معاونت توانبخشی مجبور به مراجعه به بخش های غیردولتی و یا دولتی دیگر و پرداخت هزینه می شدند که با تهیه و بکارگیری این دستگاه این امکان فراهم شده تا افراد و مراجعین بتوانند با کمترین میزان هزینه و نیز بدون نیاز به پرداخت هزینه های جانبی از قبیل هزینه های ایاب و ذهاب شنوایی خود را بسنجند.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت تشخیص کم شنوایی در نوزادان قبل از سه ماهگی و نیز شروع توانبخشی شنوایی قبل از شش ماهگی و تاثیر آن در بهبود رشد گفتار و زبان، بکارگیری این دستگاه در نوزادان سبب کاهش میزان و شدت کم شنوایی و جلوگیری از عوارض آن خواهد کرد که در نهایت ضمن ارتقاء کیفیت فرد در زمینه های تحصیلی، ارتباطی، اجتماعی و شغلی، هزینه های خانواده و نیز بهزیستی را در سال های بعد نیز به حداقل برساند.

کد خبر 59896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد