۸ لغایت ۱۰ تیرماه؛ کارگاه رویداد ملی ورود کودکان ممنوع برگزار می‌شود

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این آثار در سه بخش پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور شرکت داده می‌شوند، گفت: کارگاه رویداد ملی ورود کودکان ممنوع در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۹ در دانشگاه هنر برگزار می‌شود و شهرداری متعهد شده تا آثار برتر را در بیلبوردهای سطح شهر به نمایش بگذارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمود علیگو» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معضل کودکان کار در تمام شهرها وجود دارد، گفت: مسئله کار کودک مسئله‌ای بسیار قدیمی است و باید به این موضوع توجه کنیم که مسئله کار کودک تنها چیزی نیست که ما در سطح خیابان و چهارراه‌ها می‌بینیم؛ بخش عمده‌ای از این کودکان کار، در کارگاه‌های زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی فعال هستند؛ در جاهایی که مدافعینی ندارند و کسی هم نمی‌بیند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع کار کودک در حقیقت چهارراه آسیب‌های اجتماعی است، گفت: پدیده کودکان کار برآمده از مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی است و ما برای حل موضوع کودک کار باید به همه آسیب‌ها توجه کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا گرافیک برای نشان دادن مشکل کودکان کار انتخاب شده است، گفت: نه فقط گرافیک، که از هر راهی برای تولید محتوا در زمینه‌ نشان دادن مشکلات کودکان کار باید استفاده کرد.

علیگو با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی محصول کم‌کارهای فرهنگی خود ماست، گفت: ما باید به همه آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم ولی معضل کودکان کار تنها قدم اول این رویداد ملی در این زمینه است.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این آثار در سه بخش پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور شرکت داده می‌شوند، یادآور شد: قرار است سازنده ۱۵ اثر برتر در کارگاه‌های آموزشی شرکت داده شوند. شهرداری نیز متعهد شده است تا آثار برتر را در بیلبوردهای سطح شهر به نمایش بگذارد.

یادآوری می‌شود، کارگاه رویداد ملی ورود کودکان ممنوع در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۹ در دانشگاه هنر برگزار می‌شود. 

کد خبر 59870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =