خیرین به حوزه پیشگیری از اعتیاد و ساماندهی بیماران درگیر معضل اعتیاد ورود کنند

در هفتمین روز از نکوداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ، خیرین استان از مرکز گذری کاهش آسیب و سرپناه شبانه زنان بازدید و با خدمات مرکزو چالش ها و مشکلات پیش رو آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در هفتمین روز از نکوداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ، خیرین استان با همراهی دکتر مژگان صابری سرپرست معاونت امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان و علی جاودان رییس بهزیستی بندرعباس از مرکز گذری کاهش آسیب  و سرپناه شبانه زنان بازدید و با نحوه  پذیرش جامعه هدف ، فرآیند خدمت رسانی و چالش ها و مشکلات پیش رو آشنا شدند.

دکتر مژگان صابری سرپرست معاونت امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان در این بازدید با بیان اینکه اعتیاد مهمترین معضل اجتماعی کنونی است که جامعه با آن دست به گریبان است ، پیشگیری را مهمترین و موثرترین رکن در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر دانست و تصریح کرد : افزایش آگاهی مردم در خصوص آسیب‌های این معضل در پیشگیری از آن بسیار مهم است بنابراین همواره مسأله آموزش مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان درسازمان بهزیستی مدنظر بوده است.

وی فعالیت های اجتماع محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محلات، طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد، در مهدهای کودک و طرح های کاربین و کیان را از مهمترین طرح های پیشگیری از اعتیاد در سازمان معرفی کرد و اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان پیشگیری در تعامل با سازمان های مردم نهاد مباحث آموزش پیشگیری را در مناطق آسیب خیز دنبال می‌کند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان از حضور خیرین در مرکز گذری کاهش آسیب و نگاه حمایتگر آنان به حوزه اعتیاد قدردانی  نمود و  بر ضرورت ورود خیرین به حیطه پیشگیری تاکید کرد.

دکتر صابری افزود:امیدواریم خیرین و نیکوکاران استان همانطور که برای کمک به ایتام، محرومین و افراد دارای معلولیت پیش قدم هستند،در امر پیشگیری و ساماندهی افراد دارای رفتارهای پرخطر و مصرف کننده مواد  مخدر و بیماران حوزه اعتیاد نیز وارد شوند.

کد خبر 59843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد