شهر تهران| گزارش عملکرد کمیسیون های پزشکی و توانبخشی

کمیسیون های پزشکی، توانبخشی بهزیستی شهر تهران از ابتدای سال تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران ضمن ارائه گزارش کمیسیون های پزشکی و توانبخشی افزود: ارزیابی معلولین در شهرستان تهران در چهار مرکز تامین توسعه شهید آیت، نارمک، شهدای جلایی‌پور و مرکز وردآورد برگزار میگردد که در مجموع در فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد افراد ارزیابی شده در چهار مرکز این شهرستان ۴۱۴ نفر اعلام می شوند.

فرزانه نیکرو افزود: در اردیبهشت ماه حدود ۵۳۹ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در خرداد ماه ۷۰۹ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و تعداد کل  ارزیابی از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ششصد و ۶۲ نفر است.

نیکرو همچنین اضافه کرد: با استناد ماده یک قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب اسفند ۹۶ مجلس شورای اسلامی، تعیین نوع  و شدت معلولیت افراد بر عهده کمیسیون پزشکی -توانبخشی سازمان بهزیستی کشور می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون پزشکی و توانبخشی ترکیبی از متخصصان و کارشناسان گروه های توانبخشی مرتبط با گروههای پزشکی است که تعیین نوع و شدت معلولیت را بر اساس طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت برعهده دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی شهر تهران در پایان اظهار داشت: این کمیسیون در سه سطح شهرستان، استان و کشور تشکیل میشود و متناسب با نوع معلولیت، تعداد و ترکیب اعضای آن تعیین میشود.

کد خبر 59812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد