کامیاران  |  برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ، همایشی با عنوان پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، این همایش به همت انجمن سلامت روان بانوان و همکاری مراکز مثبت زندگی و با حضور معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان ، جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ، رؤسای ادارات شهرستان ، عامه مردم و معتادین بهبود یافته تحت حمایت بهزیستی کامیاران در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید .

سلیم کریمی ؛ جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان ، ریشه کنی مواد مخدر را منوط به همکاری مردم و جامعه دانست و اظهار داشت : این پدیده شوم ، تمام افراد جامعه را با هر گرایش و فکری ، باسواد و بی سواد ، شاغل و بیکار ، زن و مرد و پیر وجوان را تهدید می کند . به همین منظور لازم است تمام افراد جامعه از این خطرات آگاه شوند تا ناخواسته در دام آن گرفتار نگردند .

کریمی در ادامه بیان کرد : دولت و دستگاههای مختلف در برخورد با این پدیده نهایت تلاش را داشته اند ؛ اما رسیدن به نقطه مطلوب ، نیازمند ایفای نقش مردم به میزان قابل توجه است .

کامیاران  |  برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد

سپس ناصر کریمیان ؛ معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان به ایجاد وابستگی جسم و روان به مواد مخدر اشاره نمود و گفت : معمولاً ترک وابستگی های روانی ، سخت تر از وابستگی جسمانی است .

 وی افزود : ترک اعتیاد باید به گونه ای باشد که همزمان به ترک وابستگی جسمانی و روانی به ماده مخدر منجر شود که این امر نیازمند حمایت خانواده ، اطرافیان  و جامعه می باشد .

در ادامه همایش ، حبیب اله ابراهیمی ؛ رئیس بهزیستی کامیاران ، آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار داشت : آموزش راهکاری پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی از همان بدو تولد با آموزش مهارت های فرزند پروری به والدین باید صورت پذیرد .
 
شایان ذکر است که هدف از برگزاری چنین همایش هایی ، آگاهسازی اقشار جامعه ؛ خصوصاً اقشار آسیب پذیر در خصوص ارتقاء سطح آگاهی و دانش آنان در رابطه با آسیب اجتماعی اعتیاد ، راههای پیشگیری از آن و ایجاد نشاط اجتماعی است .

منبع: روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد