بیش از هزار و۵۰۰نفر از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر، خدمات ترک اعتیاد دریافت کردند

سرپرست بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه های آگاهسازی پیشگیری از اعتیاد همزمان با هفته مبارزه با موادمخدر خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی تحت نظارت بهزیستی خدمات ترک اعتیاد دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به شعار هفته مبارزه با موادمخدر با عنوان " پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری"  بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با همکاری و مشارکت ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه و سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی و مراکز مثبت زندگی بهزیستی برنامه های متنوعی از ۱ تیر ماه لغایت ۸ تیر ماه اجرا می کند.

وی برگزاری نمایشـگاه ھـای ثابت و سـیار، آگاه سازی قشـرھای مختلف جامعه (خانواده ھا، دانش آموزان و دانشجویان) در شهرستان زنجان و سایر شهرستانها، برپایی مسابقه ووشو با همکاری اداره ورزش و جوانان همراه با اطلاع رسانی و آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان خرمدره، اجرای مسابقات ورزشی ویژه معتادان در حال درمان در مراکز اقامتی، برگزاری مسابقات عکاسی، نقاشی با موضوع اعتیاد و موادمخدر در مقاطع مختلف سنی را از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته برشمرد.

حسینی برگزاری میز خـدمت در حاشـیه مراسم نماز جمعه در شهرستانهای زنجان، اجرای تئاتر خیابانی، توزیع بروشور آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد،  برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان ادارات، زنان سرپرست خانوار شهر، آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد در بین کشاورزان،  آگاهسازی خانواده ها از مضرات اعتیاد در محلات آسیب خیز زنجان را از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی یادآور شد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می نماید. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

کد خبر 59738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد