فراخوان دعوت به همکاری جهت نگهداری کودکان کار و خیابان امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام شد

فراخوان دعوت به همکاری جهت نگهداری کودکان کار و خیابان امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام شد.

اداره کل بهزیستی استان تهران در راستای اجرای وظایف سازمانی  و براساس دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مراکز نگهداری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کودکان کار و خیابان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در نظر دارد ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده هایشان را  به صورت شبانه روزی در مناطق ۲۲ گانه تهران (شهرستان های تهران، شمیرانات و ری)  و شهرستان های تابعه به متقاضیان واجد شرایط واگذار نماید. قابل ذکر است، کلیه اقدامات، تعهدات و وظایف  مراکز و موسسات تابع دستورالعمل مذکور است.  
تعهدات مراکز و موسسات :
- پاسخ به نیازهای پایه (تامین سرپناه،خوراک،پوشاک، فوریت های پزشکی و امنیت) متناسب با سن کودک.
-برنامه ریزی و اقدام جهت آموزش وتحصیل کودک براساس سن و شرایط استفاده از انواع مدل های رسمی تحصیلی از جمله آموزش و پرورش – نهضت سواد آموزی – معلم خصوصی – مدارس شبانه روزی و ... .
-  آموزش های مهارتی: در راستای ارتقای مهارت های اجتماعی، مهارت های زندگی(افزایش خود باوری، آشنایی کودک با علائم ناشی از مصرف یا عدم مصرف مواد در والد، پذیرش مسوولیت های فردی و محافظت از خود و ...) آموزش های لازم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته می بایست انجام شود.
-پاسخ به نیازهای روانشناختی: الزام خانواده به استفاده از خدمات تخصصی مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی در صورت نیاز برای کودک .
-برنامه ریزی جهت ایجاد، حفظ و ارتقاء بهداشت روانی کودک بر اساس توجه به علایق، تفریح، نشاط و شادی، کلاس های فوق برنامه و ....
شرایط  مراکز و موسسات :
۱.    مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان که دارای پروانه فعالیت معتبر از سازمان بهزیستی باشند.
۲.    مؤسسات غیرانتفاعی که دارای پروانه تأسیس از سازمان بوده و در اهداف خود فعالیت در زمینه¬ی کودکان کار و خیابان را درج کرده باشند. همچنین مؤسسات می¬بایست سابقه فعالیت مؤثر در زمینه آسیب¬ها و مسائل اجتماعی به مدت حداقل سه سال که به تأیید بهزیستی استان رسیده است را داشته باشند.
۳.    تامین نیروی انسانی، شرایط فیزیکی ساختمان و.. براساس دستورالعمل تخصصی راه اندازی دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مراکز نگهداری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کودکان کار و خیابان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان تهران تماس حاصل فرمایید: ۸۸۷۸۸۷۱۵

کد خبر 59693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد