پیام مدیرکل به مناسب روز جهانی مبارزه با  سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر

ترک اعتیاد قطره های آب پای گلی است که پژمرده و بی روح شده و به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دکتر محمود منطقی سرپرست بهزیستی استان پیامی بمناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق موادمخدر صادر کرد.

اعتیاد یکی از پیچیده ترین آسیب های اجتماعی است و تهدید جدی برای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد محسوب میشود که جبهه اول مقابله با آن افزایش آگاهی ها و اطلاعات آحاد جامعه نسبت به این مشکل می باشد و اعتیاد دریایی است که می تواند تمام عمر شخصی را در خود غرق کرده و فرصت نفس کشیدن هم به او ندهد.  

علل و عواملی که موجب می شود تا فرد دچار آسیب های اجتماعی مخصوصا اعتیاد شود بسیار متنوع و متفاوت است به همین دلیل برنامه ریزی برای درمان و پیشگیری از آن هم باید متنوع و متعدد باشد. به این منظور و با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد و مقابله با قاچاق مواد مخدر و روانگردان ها، روز ۲۶ ژوئن(۵ تیرماه) به عنوان روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای رسیدن به جهانی عاری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر نام گذاری شده که در کشور ایران با توجه به حساسیت موضوع و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در تعیین اعتیاد به عنوان مهمترین و اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر یک هفته از تاریخ "یکم لغایت هشتم تیر ماه" به این امر اختصاص داده شده است.

اهداف برنامه های پیشگیری و درمان اعتیاد، افزایش عوامل محافظتی در برابر اعتیاد و کاهش عوامل خطر گرایش به اعتیاد، درمان موثر و به موقع، صیانت و توانمند سازی معتادین بهبود یافته و ... می باشد و آموزش و آگاهسازی برای جامعه هدف خصوصا افراد و اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه و همچنین جلسات آموزشی با محوریت آموزش پیشگیری از اعتیاد با بهره گیری از ظرفیت های مراکز و سازمان های مردم نهاد تحت پوشش سازمان، طی برنامه های محیطی و مجازی از اهم اقدامات این اداره کل در گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر می باشد.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مقابله و مبارزه با مواد مخدر کشور و استان این روز را فرصت مغتنم برشمرده تا از زحمات و خدمات کلیه فعالان این عرصه و به ویژه همکاران پرتلاش خود در بهزیستی استان سمنان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم و کسب توفقیقات روز افزون در امر مقابله، مبارزه و کاهش بیماری خانمان سوز اعتیاد ظل توجهات خاصه حضرت ولیعصر(عج) و منویات رهبر عظیم الشان انقلاب برای همگان آرزومندم.

دکتر محمود منطقی

مدیرکل اداره بهزیستی استان سمنان

کد خبر 59624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد