نشست تخصصی کارشناسان اداره پذیرش با سرپرست بهزیستی استان

منطقی عنوان کرد : فلسفه وجودی اداره پذیرش و هماهنگی ارائه خدمات ، پاسخگویی و پذیرش مددجویان در مراکز تحت نظارت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نشست تخصصی سرپرست بهزیستی استان با رئیس و کارشناسان اداره پذیرش و هماهنگی گروه هدف استان، روسا و کارشناسان اداره پذیرش در شهرستان های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر محمود منطقی سرپرست بهزیستی استان در این نشست ضمن گرامیداشت ایام و هفته مبارزه با مواد مخدر و قوه قضائیه ضمن خیر مقدم به اعضاء و ابراز خرسندی از حضور در این نشست افزودند : قدمت و تاریخچه اداره پذیرش و هماهنگی بطول عمر سازمان بهزیستی است و این نشان از اهمیت و جایگاه این اداره در این سازمان دارد.

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و همکاری بیش از پیش صف و ستاد در اداره پذیرش و افرایش میزان رضایتمندی افراد تحت حمایت بیان و فلسفه وجودی این اداره را ارائه خدمات ، پاسخگویی به جامعه هدف و پذیرش مددجویان عنوان داشته و ابراز داشتند : باید تلاش شود درخواست ها، مسائل و مشکلات مددجویان با تقویت اداره پذیرش در شهرستان ها بررسی و رفع گردد تا شاهد کاهش مراجعه و حضور توانخواهان در ستاد استان باشیم و یکی از راه های تحقق این هدف ارتباط مستمر شهرستان ها با ستاد استان است.

منطقی ادامه داد : باید تلاش شود رابطه بین توانخواهان و مددکاران در شهرستان ها تقویت شود چون که صف اول خدمت رسانی به جامعه هدف مددکاران هستند و هر چه در این موضوع اقدام اجرایی صورت پذیرد ما شاهد افزایش رضایتمندی جامعه هدف خواهیم بود.

سرپرست بهزیستی استان در خصوص ارائه خدمات به جامعه هدف متذکر چند نکته از قبیل در بررسی و رسیدگی به درخواست های مددجویی قید زمان در نظر گرفته شود طولانی شدن فرایند رسیدگی در رفع مسائل و مشکلات تاثیر ندارد که هیچ باعث بروز چالش نیز خواهد شد، درخواست های مددجویی الویت بندی گردد و رسیدگی به درخواست ها نیز با همین الویت بندی انجام گردد، توجه خاص و ویژه به درخواست های ارجاعی و زمان دار شود تا بتوان در زمان تعیین شده رسیدگی و به سرانجام برسد.

وی در ادامه گفت : بازدید های میدانی و منزل مددجویی در شهرستان ها در دستور کار هفتگی روسای شهرستان ها قرار گیرد برخی مسائل و مشکلات تنها با بازدید های میدانی قابل شناسایی و پیگیری است، در اجرای بازدید های میدانی نکته مهم و حائز اهمیت حفظ کرامت انسانی و اجتماعی توانخواهان است و این نکته باید مورد توجه مددکاران و روسا قرار گیرد.

منطقی با اشاره به پذیرش مددجویان در مراکز تحت نظارت به عنوان یکی از وظایف اداره پذیرش و هماهنگی گروه هدف، خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش روسای شهرستان ها با یکدیگر و اداره پذیرش ستاد شده و کاهش مسائل و مشکلات این بخش را همکاری بین بخشی در سایه همدلی  همراهی بیان داشتند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از کلیه همکاران شاغل در این اداره آمادگی تیم مدیریت بهزیستی استان را از نظرات و پیشنهادات سازنده کلیه همکاران و شرکای اجتماعی بیان و خواستار ثبت دقیق و بروز خدمات ارائه شده به جامعه هدف در سامانه شدند.

در ادامه جلسه هاجر اندرخور رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه هدف بهزیستی استان گزارشی از همایش روسای ادارات پذیرش و هماهنگی گرو های هدف سازمان بهزیستی کشور در تهران با حضور رئیس سازمان داشته و گفتند : این همایش به مدت دو روز در مجتمع آموزشی پیامبر اعظم(ص) تهران برگزار گردید و ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مددجویی به نکاتی از قبیل درخواستهای مددجویی پیگیری و رصد گردد تا به شکایت منجر نشود، معرفی خدمات به جامعه هدف به صورت چهره به چهره و شفاف انجام شود،  دریافت خدمات به جامعه هدف سیستماتیک رصد شود که فرد برای دریافت خدمات که حق اوست چندین بار به ادارات مراجعه نکند اشاره داشتند.

اندرخور در بخش دیگری از سخنان خود به نقل از معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ابراز داشتند : از حوزه پذیرش و هماهنگی انتظارات بالایی وجود دارد و کارمندان این حوزه ویترین سازمان هستند و بایستی دارای ویژه گی مددکار، پاسخگو، دارای گوش شنوا، مهارت شنیداری و تاب آوری باشند.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی اشاره ی به مدیریت شبانه داشته و ادامه دادند : جناب آقای قادری تاکیدی بر ارائه خدمات در ساعات غیرساعات اداری داشته و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه هدف در کلیه ایام و ساعات هفته شدند و خواستار انعکاس وضعیت تقاضاها به مدیران بالادستی، برگزاری سفره مهربانی و دیوار مهربانی، بروز بودن سامانه ارمغان، برنامه افزایش یارانه مراکز و سطح بندی یارانه پرداختی خانواده، پیگیری تفاهم نامه های سازمانی و ارتقاء برنامه های معنوی، افزایش سهمیه برخورداری پرسنل اداره پذیرش از فوق برنامه، تمرکز زدایی و توزیع اعتبارت به شهرستانها، حمایت طلبی و استفاده از سایرمنابع و ظرفیت ها، حضور نمایندگان معاونتها در اداره پذیرش و بازدیدهای میدانی، علمی و تخصصی بودن خدمات و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط در ادارت پذیرش و هماهنگی شدند.

وی در پایان سخنان خود به بخش دیگری از سخنان دکتر قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره و افزودند : قبل از هر تخصصی مددکار باشید، کمیته های سازمانی ذیل اداره پذیرش تشکیل شود، از حاشیه ها به دور باشید، مناطق کم ایمن و نا ایمن استان شناسایی و در آنجا امکانات بهزیستی و خدمات مستقر شود هر جا آسیب هست شما همانجا باشید، محله محور باشید، ارجاع و میزخدمت مهم است در مناطق صعب العبور میزخدمت برپا کنید و پاسخگو جامعه هدف باشید.

کد خبر 59622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد