سنندج | جشن پاکی ۲ نفر از بهبود یافتگان

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ، برای دو نفر از بهبود یافتگان کمپ تولد دوباره در سنندج مراسم جشن پاکی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، ظهر امروز در مراسم آئین جشن پاکی دو نفر از بهبود یافتگان کمپ تولد دوباره ، فاطمه محمدی ؛ مدیر بهزیستی سنندج اظهار کرد : سیگار و قلیان دروازه ورود جوانان و زمینه اعتیاد آنان به مواد مخدر است و همین معضل خانمان سوز یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و بهداشتی می باشد که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌گردد .

وی ادامه داد : یکی از مباحثی که بهزیستی سنندج به صورت جدی در حال پیگیری آن است ، بحث اشتغال خصوصاً صیانت از اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر می باشد که تاکنون ، هم حمایت‌های مالی و هم حمایت‌های مهارتی و اجتماعی از بهبودیافتگان در سطح شهرستان صورت گرفته است .

همچنین در این مراسم پرویز ساعدی ؛ معاون بهزیستی سنندج گفت : اعتیاد یک بیماری جسمی ، روانی ، اجتماعی و یکی از چهار بحران جهانی است که تأثیر آن در ظهور سایر آسیب‌های اجتماعی نمود عینی دارد .

ساعدی افزود  : نداشتن شغل یکی از مهم ترین مشکلات بهبود یافتگان است و همین امر ، عامل مهمی در بازگشت افراد به اعتیاد محسوب می گردد .

وی ادامه داد : اگر بتوان برای معتادین رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنان ، کار و حرفه ایجاد کرد ، نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود ؛ بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه نیز فراهم می‌گردد .

در پایان این مراسم به تعدادی از بهبودیافتگان کمپ تولد دوباره به رسم یادبود لوح سپاس اهداء شد.

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد