نشست هم اندیشی بنیاد علوی با مدیران بهزیستی و کمیته امداد کردستان

شنبه چهارم تیرماه سال جاری ، نشست هم اندیشی مدیر بنیاد علوی با سرپرست بهزیستی کردستان ، قائم مقام و معاون کمیته امداد استان در محل بهزیستی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، در این نشست که به منظور بحث و تبادل نظر ، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیگیری و اتمام پروژه های مسکن مددجویی ، هم چنین ارائه تسهیلات و توزیع پک‌های لبنی ، معیشتی و جهیزیه برگزار گردید ، دانیال فتاحی ؛ مدیر بنیاد علوی در استان کردستان ضمن ارائه آمار و عملکرد این بنیاد به ویژه در شهرستان سروآباد اظهار داشت : جامعه هدف بنیاد علوی در مرحله اول ، مددجویان و خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی می باشد .

در ادامه حسین رسولی ؛ سرپرست بهزیستی استان کردستان بیان داشت : مطابق تفاهم نامه منعقد شده فی مابین بنیاد علوی و بهزیستی ، تعداد ۱۳۰ واحد مسکونی جهت بهره مندی خانوارهای دومعلولی و بیشتر (۴۰ واحد شهری و ۹۰ واحد روستایی) می باشد که با توجه به آمار بالای خانوارهای دو معلولی و بیشتر تحت پوشش بهزیستی که بالغ بر ۳۰۰ خانوار می باشد ، کافی نبوده و انتظار می رود آمار استان کردستان افزایش یابد .

نشست هم اندیشی بنیاد علوی با مدیران بهزیستی و کمیته امداد کردستان

در پایان جلسه موارد ذیل مصوب گردید :

۱.مقرر گردید از مجموع ۷۵۰۰ بسته لبنی توسط شرکت لبنیاتی پاک که تحت امتیاز بنیاد علوی است ، جهت خانوارهای واجد شرایط حمایت بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد که از این تعداد ، ۲۲۵۰ بسته معادل۳۰٪ به بهزیستی و تعداد ۵۲۵۰ بسته معادل ۷۰٪ به کمیته امداد امام خمینی (ره) تعلق گیرد .

۲.مقرر گردید با توجه به اینکه برخی از مددجویان تعهدات هر دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد را دارند و به دلیل پاره ای از مشکلات مالی ، ساخت و ساز واحدهای مسکونی آنها به اتمام نرسیده است ؛ تسهیلات لازم جهت اتمام پروژه به آنان تعلق گیرد .

۳. مقرر گردید مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصد ۱۲ ساله به فرزندان مددجویان واجد شرایط جهت تأمین مسکن در شهرها و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات جهت مددجویان روستایی خاص شهرستان سروآباد از طریق بانک سینا به واجدین شرایط تعلق گیرد . 

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد