برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین(نجات)

حامد رضایی سرپرست بهزیستی استان، از اجرای اولین جشنواره فرهنگی ورزشی (جشن بهبودی) مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین نجات اردبیل با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اردبیل خبرداد.

همزمان با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان به همراه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سازمان هلال احمر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، کمیته امداد، حوزه هنری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و هیأت همراه از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان (نجات) بازدید و از مقیمان حاضر در مرکز دیدار کرد.

در این مراسم رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان، از همکاری مستمر و ادامه دار دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و در نهایت بهبود افراد مبتلا شده به اعتیاد گفت: در طی سالیان گذشته فعالیتهای بسیار مختلفی در زمینه اعتیاد بویژه انجام مشاوره های تخصصی به افراد مقیم مراکز و خانوادهای آنان صورت گرفته است.

وی دربخش دیگر از سخنان خود تعداد مرکز ارائه دهنده خدمت به افراد جامعه هدف را ۱۶ مرکز عنوان کرد و گفت: هم اکنون این مراکز با ظرفیت اسمی ۸۰۰ نفر درحال ارائه خدمات هستند که تعداد ۴۰۰ نفر آن مربوط به شهرستان اردبیل و مابقی آن هم در سایر شهرستانهای دیگر متمرکز می باشند.

رضایی اظهار امیدواری کرد: سال گذشته از مجموع بهبود یافتگان مراکز اقامتی وبهبودی، تعداد ۱۳۳نفر از تسهیلات اشتغال زایی بهزیستی برخوردار شده بودند که امیدواریم در سال جدید برخورداری از تسهیلات ارزان و کم بهره در بین مقیمان مراکز بهبودی بیشتر از قبل مشاهده شود.

این مسوول تصریح کرد: ما در پیشبرد برتامه های سازمانی زمانی به اهدافمان خواهیم رسید که همراهی و همکاری تمامی آحاد مردم وبویژه اعضای کمیته هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فعالیتهای پیشگیرانه را بصورت مستمر ومداوم احساس نماییم.

در ادامه ابراهیمی مسئول سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل هم از تغییر نگرش و نگاه مردم به فرد گرفتار شده در دامن اعتیاد و لزوم همکاری در روند بهبودی این عزیزان گفت: اصلی ترین محور و بحث در اصلاح، بهبود و بازگشت فرد معتاد به جامعه تغییر نگرش های اجتماعی نسبت به افرادی هست که در این آسیب گرفتار شده اند.

وی از تداوم تولید برنامه های شاد و مفرح در سطح جامعه و در مناسبتهای ملی و خاص در سطح استان خبر دادو گفت: بنده معتقدم تولید محتواهای فرهنگی و زمینه سازی برای تغییر نگرش، فرهنگ و رفتار در یک جامعه نیازمند پشتکار و تلاش همه آحاد جامعه می باشیم تا جامعه ای سالم ودر نهایت خانواده ای سالم و خوبی تحویل آیندگان نماییم.

گفتنی است: برگزاری نشست های هم اندیشی تخصصی، مصاحبه های مطبوعاتی، برگزاری میز خدمت آموزش و پیشگیری از ابتلای اعتیاد در حاشیه مراسم نماز های جمعه، همایش پیاده‌روی خانوادگی، نمایشگاه عکس و محصولات فرهنگی پیشگیری و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند افراد مقیم در مراکز بهبودی از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته مبارزه با مواد مخدر می باشد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در طول هفته مذکور در حال برگزاری می باشد.

لازم به ذکر است: در این آیین از کلیه مقیمان حاضر در مرکزکه در رشته های مختلف فرهنگی، ورزشی که به مناست هفته مبارزه با مواد مخدر شرکت کرده و حائز رتبه برتر شده بودند با اهداء لوح سپاس و هدایای مناسب تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 59535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد