قرچک| برپایی نشست تسهلیگران طرح سراسری توانبخشی مبتنی بر جامعه

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی با تسهیلگران اجتماعی طرح C.B.R روستایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ اداره بهزیستی شهرستان قرچک برای تشریک مساعی و پیشرفت برنامه ها و اقدامات در زمینه طرح روستایی توانبخشی مبتنی بر جامعه با حضور رئیس و مسئول توانبخشی، کارشناس طرح c.b.r و مدیر مرکز مثبت زندگی طلوع سبز و تسهیلگران اجتماعی طرح جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برگزار نمود.

رئیس اداره بهزیستی قرچک نیز در این نشست خاطرنشان کرد: تسهیلگران اجتماعی حلقه ارتباطی جامعه محلی با نهادهای دولتی محسوب می‌شوند.  

اردشیر بهرامی افزود: در طرح C.B.R رویکرد حاکم، اعتماد سازی و جلب مشارکت اجتماعی ساکنان محلی است و برای دستیابی به این منظور تلاش شد برنامه های اشتغالزایی، پزشکی، ورزشی، هنری، فرهنگی، آموزشی، تفریحی و اوقات فراغت اجرا شود.  

وی ادامه داد: اگرچه تعداد توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی قرچک در مناطق روستایی ۷۵۰ نفر است اما جمعیت زیادی از نیازمندان این مناطق را در برنامه های حمایتی و آموزشی مورد توجه قرار داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک گفت: همچنین در طرح بینایی سنجی برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام گرفت.

در این نشست تسهیلگران اجتماعی روستاهای قرچک به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و پس از استماع نظرات آنها معصومه زینلی مسئول توانبخشی و فاطمه باغی کارشناس طرح به آنها پاسخ دادند.

الهام شهسواری مدیر مرکز مثبت زندگی طلوع سبز هم گزارش جامعی از اقدامات طرح C.B.R در سال ۱۴۰۰ را بیان کرد و اظهار داشت: فعالیت های توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی، آموزشی برای تعداد ۲۷۰۰ نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی در مناطق روستایی قشلاق اول، قشلاق دوم، داوود آباد، امین آباد، محمد آباد، صالح آباد، فردیس، و کوره های آجرپزی به صورت مستمر و منظم اجرا شده است.  

در پایان این نشست از مدیریت مرکز مثبت زندگی طلوع سبز و تیم تسهیلگران اجتماعی تقدیر شد.

کد خبر 59522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد