آمادگی بهزیستی در تامین مداخلات تخصصی روانشناختی در طلاق‌های یکطرفه

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی بهزیستی در تامین مداخلات تخصصی روانشناختی انواع دعاوی طلاق از جمله طلاق‌های یکطرفه، خبر داد و گفت: اکنون بهزیستی از طریق سامانه تصمیم فقط در دعاوی طلاق‌های توافقی مداخله می‌کند که نتیجه مطلوبی داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، افزود: بهزیستی در صورت تامین منابع می‌تواند در سایر دعاوی مرتبط با زوجین نیز مداخله کند؛ چراکه این سازمان زیرساخت‌های لازم تخصصی، ظرفیت پاسخ‌دهی در مراکز مشاوره در تمام شهرستان‌های کشور و ظرفیت سامانه‌ای گردش کار مشاوره‌های خانواده را دارا است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: مداخله روانشناختی در طلاق توافقی مداخله سخت است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد چون ۲ طرف برای طلاق توافق کرده‌اند اما در طلاق‌های یکطرفه، حداقل یک طرف به دنبال ترمیم روابط است و می‌توان مداخلات تخصصی بهتری انجام داد.  

فعالیت ۱۱۷۰ مرکز مشاوره در کشور برای زوجین در آستانه طلاق

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع مشاوره روانشناختی خانواده، خاطرنشان کرد: به استناد قوانین موضوعی بند ۱۰۴ قانون ششم توسعه و تبصره ۱۶ قانون حمایت از خانواده، مراکز مشاوره خانواده در تعامل با قوه قضائیه، دعاوی مربوط به طلاق‌های توافقی را مدیریت می‌کنند و خدمات مشاوره‌ای را برای زوجین در آستانه طلاق ارائه می‌دهند و ۱۱۷۰ مرکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی در این موضوع مشارکت دارند.

وحیدنیا، افزود: خدمات مشاوره‌ای در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ارائه می شود و ظرفیت تامین ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر را هم داریم اما اجرای آن منوط به تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، اضافه کرد: در طلاق توافقی در ۵ استان مداخله داشتیم که دستاوردهای مطلوبی در سازش اولیه در پی داشت. از سال ۹۵ در تعامل سه جانبه بین شورای اجتماعی کشور، قوه قضائیه و بهزیستی برای مداخلات طلاق توافقی، میزان سازش اولیه زوجین رو به رشد بوده و به نظر می رسد خدمات به مرور کیفی تر شده است.

وی در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور تلاش دارد برای پایداری سازش و مراقبت بعد از سازش‌ها، پیشنهاداتی در قالب برنامه ملی به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

براساس آخرین آمار موجود ازدواج و طلاق ثبت احوال تنها در فصل پاییز ۱۴۰۰، جمع طلاق ۵۰ هزار و ۸۴۹ مورد بوده است.  

کد خبر 59516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =