شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن، راهبردهای سازمان بهزیستی در نگاه تحولی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور چهار محور شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن را راهبردهای سازمان بهزیستی در دوره‌ی تحولی دولت مردمی و انقلابی اعلام کرد.

علی محمد قادری که در اختتامیه همایش علمی کاربردی مسؤولان روابط عمومی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد سخن می‌گفت افزود: قرار است سازمان بهزیستی، در مسیر تحول حرکت کند و خط مشی سازمان به گونه‌ای ترسیم شود که بهره‌وری مشخص و قابل اندازه‌گیری داشته باشد.
وی با اشاره به ایام زیارت امام رضا(ع) و برگزاری همایش علمی کاربردی مسؤولان روابط عمومی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد مقدس خاطر نشان کرد: در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی، باید همه‌ی آرزوها و آرمان‌های خود را در دل‌مان به حرم امام رضا ببریم و از امام بخواهیم که به عنوان یک خدمت‌گزار در نظام اسلامی، توفیق خدمت به آحاد مردم و جامعه‌ی هدف بهزیستی را از ما نگیرد.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان همایش، ضمن اشاره به اهداف انسانی خدمت در بهزیستی گفت: خدمت در این سازمان نقاط عطفی دارد که امید آفرینی یکی از آنها است و شما می‌توانید با قلم درست و بینش صحیح و حرفه‌ای، این خدمت و این شجره طیبه را به مردم و جامعه معرفی کنید.
قادری با یاداوری اینکه به ۹۰ درصد استان‌های کشور سفر کرده و تمام فعالیت‌ها و بخش‌های بهزیستی در این استان‌ها را از نزدیک رصد کرده است گفت: تغییرات ساختاری و محتوایی بهزیستی بر اساس نیاز مخاطبان و جامعه‌ی هدف تدوین و اجرا خواهد شد.

شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن، راهبردهای سازمان بهزیستی در نگاه تحولی است

حق از زمان پیامبر(ص) به انقلاب اسلامی رسیده است
وی در بخش دیگری از سخنانش به معیار شناخت حق و باطل در نظام جهانی اشاره کرد و گفت: زمانی که از تحریم‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم، معیار حق و باطل مشخص می‌شود و مظلومیت نظام اسلامی کاملا محرز است.
وی در ادامه به تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حق از زمان پیامبر اکرم(ص) که توسط ایشان ترسیم شد امتداد یافت و با  تقدیم شهدایی از سراسر جهان اسلام در طول تاریخ، به جریان انقلاب اسلامی منتقل شد و سپس در چهل‌سالگی این انقلاب به گام دوم رسید.
قادری ادامه داد: بعد از جریان تمدن نوین اسلامی، عصر مهدویت فرا می‌رسد و که جریان اصلی است و شاید جهان در عصر مهدویت، میلیون‌ها سال به حیات خویش ادامه دهد.
وی تصریح کرد: اگر نگاه و بینش ما اشتباه باشد و از اصل موضوع فاصله بگیریم به زباله‌دان تاریخ منتقل خواهیم شد و اگر صحیح فکر کنیم و بررسی درستی از جریان اساسی و عصر مهدویت داشته باشیم ماندگار خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه باید حق‌باوری داشته باشیم و برنامه‌هایمان را در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب برنامه‌ریزی کنیم گفت: ما به انقلاب در انقلاب معتقدیم و در حوزه دیوانی به پوست اندازی نیاز داریم که اگر ساختاری غلط ترسیم شده باید تصحیح شود و همه چیز بر مدار خدمت باشد و به همین خاطر، بازبینی و بازآفرینی برنامه‌های سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد و در این مسیر ایده‌ها، نظرات و دانش تخصصی کارشناسان صف و ستاد باید هماهنگ و هم‌افزا شوند.
وی ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم باید تعظیم شعائر دینی را بخوبی برنامه‌ریزی کنیم.
وی ضمن اشاره به اهمیت رسانه در انعکاس خدمات دولت و نظام گفت: مسؤولان روابط عمومی باید از اکوسیستم جامعه هدف مطلع باشند و در تصمیم‌سازی مدیران سازمان، نقش ایفا کنند.
وی ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی در زمینه تأمین اجتماعی گفت: دستگاه‌های اداری باید به شبکه‌های نخبگانی متصل شوند و از ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و حرکت‌های مردمی، در راستای اهداف سازمان به درستی بهره‌گیری شود.

شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن، راهبردهای سازمان بهزیستی در نگاه تحولی است

تعظیم شعائر دینی و توجه به تعالیم قرآن کریم
وی با بیان اهمیت بحث حجاب و عفاف در سازمان بهزیستی گفت: باید در زمینه‌ی تعظیم شعائر و تعالیم قرآن کریم فعالانه عمل کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خدمات داوطلبانه مردم، یک ظرفیت عظیم و بی‌پایان در اختیار ما می‌گذارد گفت: باید از این ظرفیت در جهت خدمت با کیفیت به جامعه‌ی هدف، حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.
قادری ضمن اشاره به راه‌اندازی ستاد نوآوری در سازمان بهزیستی گفت: تأسیس نهادهای تازه در سازمان مانند اداره دانش‌بنیان و اداره کل داوطلبان جزو برنامه‌های تحولی سازمان بهزیستی است.
وی همچنین از راه‌اندازی میز سیاسی اجتماعی در روابط‌عمومی‌ها و تحلیل مسائل روز برای مشاوره به مدیران به عنوان یکی از فرازهای کار روابط عمومی یاد کرد و گفت: باید موضوع جهاد تبیین را به صورت جدی در دستور کار داشته باشیم و آنچه می‌گوییم از سر صدق و راستی باشد زیرا ما فضای تملق و بزرگ‌نمایی نمی‌خواهیم و هیچ مدیری به تصویرسازی بیهوده و خالی از محتوا نیاز ندارد.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری مردم، هنوز گستره خدمات بهزیستی را نمی‌شناسند گفت: بهزیستی سازمان پیشر و و جهادی است و باید با استعدادیابی در بین جامعه‌ی هدف و معرفی آنها به جامعه نشان دهیم که سطح خدمات سازمان بهزیستی چه نتایج و خروجی‌هایی داشته است.

شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن، راهبردهای سازمان بهزیستی در نگاه تحولی است

مفهوم روابط عمومی باید به روز رسانی شود
همچنین مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها در این مراسم گفت: مفهوم روابط عمومی، باید به روز رسانی شود زیرا عبارت روابط عمومی منطبق با نیازهای روز جامعه و پاسخگوی این نیازها نیست چون رسانه، جایگاه متفاوتی در دنیای امروز پیدا کرده و حوزه‌ی تأثیر آن بسیار گسترش یافته است.
محمد جواد حسینی افزود: رسانه راهبرد اساسی در هر سازمان به حساب می‌آید و یکی از ابزارهای مهم تصمیم‌سازی در حوزه عملیاتی است.
وی به تفاوت موضوعاتی با ارزش و جایگاه یکسان که یکی در رسانه انعکاس یافته و دیگری منعکس نشده است اشاره کرد و گفت: باید از انتشار صرف اخبار خارج شده و به سمت تحلیل موضوعات و پدیده‌های اجتماعی حرکت کنیم.
وی ضمن تأکید بر ضرورت داشتن سواد رسانه‌ای در بین کارشناسان روابط عمومی گفت: سواد رسانه‌ای آنقدر پیچیده و اثرگذار است که دانش و آگاهی نسبت به آن باید مرتبا و مستمرا به روز شود.
وی تصریح کرد: باید حتما نگاه خود را فراتر از این ببریم که صرفا انتشار دهنده‌ی مطالب عملکردی و مأموریت‌های سازمان باشیم بلکه باید به تحلیل رویدادها و ریشه‌یابی مسائل بپردازیم.
حسینی گفت: بسیاری از مردم از گستردگی خدمات و فعالیت‌های بهزیستی اطلاع ندارند و تصورشان این است که فقط در حوزه‌ی معلولین فعالیت دارد.
وی خطاب به شرکت کنندگان همایش خاطر نشان کرد: شما در مقیاس استانی، با بیان ساده‌ی مسؤولیت‌ها و شرح فعالیت‌های بهزیستی، این سازمان بزرگ و مهم را به آحاد مردم و مسؤولان بشناسانید و با تولید محتوای نشأت گرفته از جامعه‌ی هدف، این ظرفیت بزرگ را به جامعه معرفی کنید.

شفافیت، هوشمندی، کارآمدی و مردمی‌بودن، راهبردهای سازمان بهزیستی در نگاه تحولی است

هزینه در روابط عمومی، سرمایه‌گذاری برای آینده است
مشاور رئیس سازمان بهزیستی و دبیر کمیته انتصابات این سازمان نیز گفت: هر اندازه در حوزه روابط عمومی و رسانه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری برای آینده است.
احمد نوروزی افزود: هزینه کردن در بخش‌های دیگر سازمان، نتایج عینی در جامعه هدف را به دنبال دارد اما هزینه کردن در روابط عمومی، مثل سرمایه‌گذاری درازمدت است و نتایج آن در طول زمان بدست می‌آید.
وی فاخر بودن تولیدات رسانه‌ای در روابط عمومی‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از رویکردهای تحولی در دوره‌ی جدید مدیریت این است که در فضای عمومی، بهزیستی به نسبت سایر دستگاه‌ها شناخته شده نیست و باید با تولیدات فاخر و تأثیرگذار از این غربت رسانه‌ای خارج شویم.
وی همچنین ضمن اشاره به اربعین حسینی گفت: یکی از رویدادهای مهم و بزرگ کشور ما اربعین است که برای اولین بار در تاریخ بهزیستی، قرار است جامعه‌ی هدف بهزیستی از طیف‌های مختلف، به این سفر زیارتی اعزام شوند.
وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید از حیث مقدمه‌سازی، آگاه‌سازی جامعه و اهمیت این رویداد، حین و بعد از اربعین نیز خوراک‌های ویژه‌ی رسانه‌ای داشته باشند.

کد خبر 59458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد