قرچک| کارگاه بلوغ در مدارس شهرستان برگزار شد

کارگاه بلوغ ونوجوانی با محوریت پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین در سطح مدارس شهرستان قرچک تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، کارگاه بلوغ ونوجوانی با محوریت پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با تاکید بر  این مهم که پیشرفت و تعالی از مهمترین آمال و اهداف هر ملتی بوده است که نیازمند نیروی انسانی کارآمد، پویا و خلاق است، اضافه کرد: این امر خود نیز در گرو سلامت جسمانی و روانی افراد جامعه است؛ از این رو امروزه مسئله بهداشت روان اعضا از اولویت های سیاست گذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان جوامع مختلف است.

وی ادامه داد: تعمق در باب رفتارهای خطرساز از آن رو مهم و قابل توجه است که ارتباط تنگاتگی با سلامت و بهزیستی روانشناختی افراد دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه نوجوان امروز از یک طرف بر اساس دوره تحولی سرشار از انرژی و اشتیاق است و از طرف دیگر و شق دیگر سکه با توجه به نداشتن ترمز روانی در معرض انواع آسیب های اجتماعی از جمله رفتارهای بزهکارانه و رفتارهای خود آسیب رسان می باشد.

بهرامی خاطر نشان کرد: در همین راستا آموزش مهارت های ویژه بلوغ و نوجوانی به این عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی ضمن تاکید بر این نکته که بر اساس مطالعات بالینی و تجربی به هر اندازه که روابط والد ونوجوان صمیمی شود و والدین از مهارت لازم برخوردار شوند از میزان رفتار پرخطر نوجوان کاسته می شود بر اهمیت آموزش این مهارت ها توسط روانشناسان به والدین تاکید کرد.

بهرامی از صمد رشیدیان مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا و مدرس کارگاه سارا حسینعلی قدردانی نمود.

کد خبر 59455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد