تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر توسط سرپرست بهزیستی استان اردبیل

همزمان با آغاز  هفته گرامی داشت مبارزه با مواد مخدر، برنامه های پیشگیری از اعتیاد از سوی سرپرست اداره کل بهزیستی استان تشریح و تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان. حامد رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی در راستای اهداف و سیاستهای سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برنامه های بسیار متنوع و کاملاً تخصصی درنظر گرفته شده است تا ضمن تکریم و آگاهسازی افراد جامعه از مضرات، خطرات و آسیب های اعتیاد اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان در بخش دیگر از بیانات خود از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد با همکاری اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری استان خبرداد وگفت: در تهیه و تدوین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد تمام دستگاههای عضو شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نهایت همکاری واهتمام را بعمل آورده اند تا در آگاهسازی عمومی در گرایش به سمت مواد مخدر  در سطح جامعه سهیم باشند.

 رضایی اظهارداشت: همکاری انجمن های پیشگیری اولیه از اعتیاد در اجرای طرح ها و برنامه ها، انتشار پیام های پیشگیرانه درکانال ها و شبکه های اجتماعی، تشکیل تیم های پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور(شهری، روستایی و عشایری) اجرای طرح کیان و پازک، اجرای برنامه مصون سازی خانواده محور، برگزاری نمایشگاه های پیشگیری از اعتیاد، برگزاری برنامه های آموزشی در محیط های کار، صنعتی و نظامی و برگزاری کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه هایی هستند که در طول هفته مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

وی در رابطه با برنامه های درمان وکاهش آسیب اعتیاد تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت اسمی مراکز اقامتی درمان اعتیاد در سطح استان ۸۰۰ تفر می باشد که تعداد ۴۰۰ نفر مربوط به شهرستان اردبیل و مابقی هم در سایر شهرستانها پذیرش و مورد حمایت قرار می گیرند.

رضایی در خصوص تعداد مراکز اقامتی جامع  درمان مدار در سطح استان هم عنوان کرد: تعداد ۸ مرکز بهبودی اقامتی، ۲ مرکز جامع در مان و بازتوانی، ۲ مرکز اجتماع درمان  مدار (TC) و ۴ مرکز کاهش آسیب خدمات مختلفی به بیماران و افراد مقیم در مراکز بهبودی ارائه می نمایند.

این مسوول آمار برخوردار از خدمات مراکز در سال ۱۴۰۰ را ۶ هزارو ۳۰۰ نفر بیان کرد وگفت: در این مراکز خدماتی همچون سم زدایی، بازپروری معنوی، مددکاری اجتماعی، آموزش، مشاوره و جلسات حفظ بهبودی  به تمامی مقیمان ارائه می شود.

وی افراد بهره مند از تسهیلات وام های اشتغال زایی در سال ۱۴۰۰ را ۹۵ نفر مطرح کرده و اظهار داشت: برای تسهیل و بهبود وضعیت اقتصادی افراد بهبود یافته مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته است.

سرپرست بهزیستی استان در بخش دیگر از بیانات خود به برگزاری دوره های آموزشی اجرا شده در سال گذشته به مقیمان مراکز بهبودی اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۵۲ نفر از مقیمان طی سالهای گذشته از دوره های آموزشی خیاطی، امورات گلخانه ای، خشکشویی، آرایشگری، آشپزی، بنایی، تولید قارچ و پروش ماهیان بهره مند شده اند.

کد خبر 59433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد