پیشوا| برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد 

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش پیشگیری از اعتیاد با تدریس سعید محمودی نیا عضو هیات علمی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این همایش که به همت اداره بهزیستی با همکاری کانون فرهنگی دانشجویی طلوع امید و آگاهی پیشوا در محل فرمانداری برگزار شد، جمعی از روسای ادارات به همراه کارشناسان، مدیران مراکز اقامتی و مشاوران مدارس حضور داشتند.

نجمه اسماعیلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا ضمن تحلیل شعار سال به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری پرداخت و اظهار داشت: افزایش تعارضات خانوادگی و چالش های روابط بین والدین موجب افزایش استرس و فشار بیشتر بین نوجوانان و در نهایت گرایش آن ها به اعتیاد می شود.

ابراهیم تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا نیز اعلام داشت: مسئله آسیب های اجتماعی به ویژه مسئله اعتیاد و راهکارهای کاهش پیشگیری از این بلایای خانمان سوز را بسیار جدی پیگیری میکنیم و حسب نظر مقام معظم رهبری نیز پیگیری این امر مهم سفارش شده است.

سعید محمودی نیا استاد دانشگاه و مدرس این همایش هم اظهار داشت:
خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی است که می تواند فرزندان را از آسیب های اجتماعی دور نگه دارد.

وی افزود: بهترین نوع خانواده، خانواده منطقی است؛ بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از اعتیاد تمرکز بر تقویت و تحکیم بنیان خانواده از طریق ارائه آموزش های لازم به خانواده ها و ارتقای دانش والدین و فرزندان در این زمینه می باشد.

در پایان همایش نیز رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان درخصوص چگونگی مصرف مواد به آگاه سازی بیشتر حضار با شکل ظاهری مواد مخدر کمک کرد.

کد خبر 59430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد