مناسب سازی برنامه های صدا و سیمای یزد برای ناشنوایان

برنامه های صدا و سیمای یزد ویژه ناشنوایان طی تفاهم نامه پنج جانبه فی مابین شورای اسلامی شهر، شهرداری یزد، صدا و سیمای مرکز یزد، بهزیستی و کانون ناشنوایان استان مناسب سازی می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ سرپرست بهزیستی استان با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه برای سومین سال متوالی به مدت یکسال بین نهادهای مرتبط به امضا رسید، که بر اساس آن هر یک از این نهادها در فراهم نمودن شرایط لازم جهت حضور مترجم ناشنوایان در برنامه های صدا و سیمای مرکز یزد تعهّد همکاری دادند.
"رضا ابهت" گفت: بر اساس این تفاهم نامه شورای اسلامی شهر یزد متعهد به تامین حق الزحمه حضور مترجم ناشنوایان در برنامه های صدا و سیما است.
وی در خصوص تعهد صدا و سیما گفت: استان ایجاد زیرساخت های لازم جهت حضور مترجم ناشنوایان به صورت روزانه در یک بخش خبری استان و به صورت هفتگی در دو برنامه پزشکی بر عهده ی صدا و سیماست.
سرپرست بهزیستی استان یزد پرداخت هزینه ایاب و ذهاب مترجم ناشنوایان را بر عهده بهزیستی دانست و گفت: کانون ناشنوایان استان نیز موظف به هماهنگی جهت حضور مترجم ناشنوایان در برنامه های صدا و سیما است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: بهزیستی استان با یک مجموعه؛ تحت عنوان جامعه ی هدف 29 هزار و 994 نفر معلول را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد 4 هزار و 504 نفر ناشنوا هستند.
وی  تصریح کرد: افراد دارای معلولیت مشابه همه مردم حقّ زندگی و حقّ حرکت، فعالیت و بهره بردن از تمام خدمات و امکانات شهری را دارند در صورتی که این عزیزان بر حسب شرایط فیزیکی بدنی با یک سری محدودیت هایی روبرو هستند که باعث شده نیازهای خاصی را داشته باشند و باید در سرفصل مناسب سازی برآورده کردن این نیازها دیده شود.
"رضا ابهت" خاطرنشان کرد: شاید یکی از مهم ترین اهدافی که در سرفصل معلولین دنبال می کنیم بحث توانمندسازی معلولین هست و ما دوست داریم اقداماتی را صورت دهیم که افراد دارای معلولیت هم مشابه همه ی مردم زندگی مناسب و خوبی داشته باشند و در کنار آن به رتبه های بالاتری از توانمندی فکری، ذهنی، ورزشی و عملیاتی برسند تا بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند.

کد خبر 59409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد