پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

مقابله موثر و همه جانبه با معضل پیچیده اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر نیازمند عزمی راسخ در سطح ملی و با حضور و مشارکت همه عوامل دولتی، مردمی و غیردولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان، دکتر ولی‌اله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت ۵ تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌ها و معضلات جدی اجتماعی است که متاسفانه جوامع بشری را به شدت گرفتار ساخته و قدرت تفکر، خلاقیت، همت، تلاش، سازندگی و بالندگی را از مبتلایان و جامعه درگیر با این بلای خانمانسوز می‌گیرد و بخشی عظیمی از استعدادهای انسانی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی و معنوی جوامع را در این گرداب هولناک تلف می‌نماید.

آنچه که می‌تواند دامنه وسیع آسیب‌های ناشی از معضل اجتماعی اعتیاد را بکاهد؛ آگاهسازیِ توأم با آموزش‌ و اطلاع‌رسانی صحیح به آحاد جامعه و همزمان ارائه خدمات مشاوره‌ای، درمانی و حمایت‌های اجتماعی و قضایی از افراد و خانواده‌های درگیر در این دام سهمناک است که این مهم با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، سازمان‌های مردم نهاد و همراهی رسانه‌های کشور میسر می‌شود.

روز ۵ تیرماه به عنوان "روز جهانی مبارزه با مواد مخدر" نامگذاری شده است و فرصتی است تا توجه و نگاه‌ها بیشتر به مقابله با این معضل جهانی تمرکز یابد. سازمان بهزیستی کشور نیز به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از بروز اعتیاد، اقدامات و برنامه‌های مستمر و فراوانی را در زمینه کاهش تقاضا و درمان داشته و دارد اما مقابله موثر و همه‌جانبه با معضل پیچیده اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر نیازمند عزمی راسخ در سطح ملی و با حضور و مشارکت همه عوامل دولتی، مردمی و غیردولتی است که امیدواریم ره‌آورد مشارکت، تعامل و هم‌افزاییِ ملیِ مورد انتظار در این حوزه، مقابله موثر با زمینه‌های بروز و شیوع استفاده از مواد مخدر و پیامدهای نامیمون آن باشد.

دکتر ولی اله نصر

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 59398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد