شهریار| برگزاری اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان

اولین جلسه کمیته مناسب سازی در فرمانداری شهریار برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهریار از برگزاری اولین جلسه مناسب‌سازی در سالجاری به ریاست معاون امور هماهنگی فرماندار شهریار و شرکت و سخنرانی رئیس دادگستری شهریار و سخنرانی و ارائه گزارش رئیس اداره بهزیستی شهریار و شهرداران، اعضای شورای اسلامی و روسای دستگاه‌های اجرایی یا نماینده آنها و مشاوران شهرداران شهرهای شهرستان شهریار و معاون ونیز کارشناس توانبخشی در سالن اجتماعات فرمانداری شهریار خبر داد.

داود فهیم راد به عنوان دبیر این کمیته خاطرنشان کرد: در این جلسه سخنرانان جلسه به اهمیت و لزوم مناسب‌سازی اماکن، معابر، سیستم حمل و نقل شهری و ... برای معلولان و جانبازان و اجرای دقیق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تلاش برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید نموده و گزارش تصویری از فعالیت های سال گذشته ارائه کردند.

وی مناسب سازی اماکن و محیط را ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه عنوان کرد و تصریح کرد: این یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است و همکاری دستگاه های خدمت رسان بصورت هماهنگ علاوه بر افزایش همدلی نقش بسیار موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که همانا خدمت رسانی به افراد کم توان جسمی و نیازمند می باشد.  

این مسئول همچنین در ادامه افزود: بهسازی معابر، ورودی های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر، تسهیل در امورات معلولین در سطح شهر، بررسی مشکلات حضور معلولین در اماکن ورزشی، تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد معلولین در سطح معابر شهرستان از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی گفت: اقدامات بسیاری با نظارت کارشناسان مناسب سازی در سطح شهرستان و بخصوص ادارات و دستگاه های اجرایی صورت پذیرفته که می تواند گامی موثر در جهت رفع مشکلات و کمبود های موجود باشد.

کد خبر 59393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد