رسانه‌ی دشمن مانند بمب شیمیایی عمل می‌کند 

مشاور فرهنگی رئیس سازمان بهزیستی از مدیران روابط عمومی استان‌های این سازمان خواست جزئیات تلاش‌ها و فعالیت‌های مددکاران، روان‌شناسان و تیم‌های تخصصی توانبخشی را با زبان و بیانی هنرمندانه به جامعه منتقل کنند.

محمد تقی وکیل‌پور که در جمع مدیران روابط عمومی بهزیستی استان‌های سراسر کشور در مشهد سخن می‌گفت افزود: مردم و بسیاری مسؤولان جزئیات و مختصات تلاش‌ها و زحماتی را که تیم‌های تخصصی برای زدودن آسیب‌ها و رفع بحران‌های فردی و خانوادگی مردم و مددجویان انجام می‌دهند نمی‌دانند و از وظایف سنگین و خطیر این سازمان آگاهی ندارند.
وی ادامه داد: باید روابط عمومی‌های بهزیستی استان‌ها و شهرستان‌ها تلاش بیشتری در شناساندن و تحلیل عملکرد بهزیستی برای رسانه‌ها و افکار عمومی داشته باشند تا برای مردم روشن شود که چه اندازه کار برای گروه‌های مختلف جامعه در بهزیستی انجام می‌شود.
حجه الاسلام وکیل‌پور که عنوان سخنرانی‌اش رسانه‌ی امیدبخش بود گفت: باید خاطرات و یادداشت‌های زیبا و بسیار دل‌انگیز مددکاران، روان‌شناسان و کارکنان اورژانس اجتماعی که در بحران‌ها و مشکلات عمیق فردی و خانوادگی مداخله می‌کنند و زندگی‌های زیادی را از فروپاشی نجات می‌دهند مکتوب شود و به ثبت برسد که کار روابط عمومی‌ها است.
وی از رسانه‌ی امیدبخش به عنوان ضرورت روابط عمومی در سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: رسانه‌ی دشمن، بخش‌های تقطیع‌شده‌ای از واقعیت یا واقعیت برساخته را به نمایش می‌گذارند و عملکرد بسیار انسانی و مسؤولانه‌ای که بهزیستی در رفع مشکلات اجتماعی دارد را نشان نمی‌دهند.
وکیل‌پور گفت:: رسانه‌ی دشمن مانند بمب شیمیایی است که وقتی عمل می‌کند خودی و غیر خودی را آسیب می‌رساند و همه را نسبت به عملکرد نظام بدبین می‌سازد.
وی افزود: وجه دیگر تشابه این دو آن است که هر دو امکانات فیزیکی را از بین نمی‌برند بلکه انسان‌ها و اراده‌ها را هدف می‌گیرند تا آن را به سمت و سوی دشمن بکشانند.
مشاور فرهنگی رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: بسیاری از مسؤولان اجرایی و حتی برخی مقامات قضایی و قانونگذاران از فعالیت‌ها و تلاش‌های بسیار دشوار و طاقت‌فرسای مددکاران، مددیاران، مادریاران و کارکنان مراکزی که معلولین و بیماران روانی مزمن را نگهداری و پرستاری می‌کنند خبر ندارند و به همین خاطر، روابط عمومی‌ها باید هماهنگی لازم برای بردن و بازدیدهای دوره‌ای از مراکز را برای مسؤولان قضایی، نمایندگان و مدیران اجرایی برنامه‌ریزی کنند.
وکیل‌پور با یادآوری اینکه خبر به موقع و بهنگام از وجود یک مشکل، می‌تواند از هجمه علیه بهزیستی جلوگیری کند گفت: این خبر باید حاوی اطلاعات کامل و صحیح باشد تا اخبار نادرست رسانه‌های دشمن را خنثی کند.
وی افزود: برای اخبار خوب، باید تیترهای خوب و حرفه‌ای انتخاب شود و محتوای آن نیز تبلیغی نباشد بلکه خدمات و واقعیات مطرح شود.
به گفته مشاور فرهنگی رئیس سازمان بهزیستی کشور، برخی اطلاعات که سبب جریحه‌دار کردن دل‌های مردم می‌شود باید پیش از حاد شدن وضعیت تهیه و به مسؤولان قضایی و قانونی منعکس شود تا به موقع ورود و مداخله کنند و کار به درستی جمع شود.
وی ادامه داد: در خبرهای منتشر شده باید سعی بر این باشد که اصل کار و محتوای فعالیت به شکلی هنرمندانه منعکس گردد و اشخاص، محور خبر نباشند.
شایان ذکر است همایش علمی کاربردی مدیران روابط عمومی بهزیستی استان‌های سراسر کشور، صبح امروز در مشهد گشایش یافت و تا عصر فردا ادامه دارد.
در این گردهمایی، برنامه‌ها، سیاست‌ها و طرح‌های جدید سازمان در زمینه‌ی جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان، ارتباطات، رضایت‌مندی جامعه‌ی هدف، برقراری ارتباط گسترده با مردم، چگونگی معرفی خدمات سازمان بهزیستی به رسانه‌ها و مراقبت از داده‌های حاکمیتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 59377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد