سنندج | سرپرست فرمانداری از راه اندازی سامانه سراها خبر داد

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج گفت : بنا داریم با همکاری شهرداری ، سامانه‌سراها را در این شهر فعال و راه اندازی نماییم تا معتادین بعد از ترک اعتیاد ، در آنجا مدتی را سپری و سپس به اجتماع بازگردند .

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، حسن عسگری ؛ سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ پس از بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد ، گرمخانه و مرکز نگهداری از متکدیان سنندج اظهار داشت : این سامانه سراها برای معتادانی که از کمپ ها ترخیص می شوند و سرپناهی ندارند ؛ فعال می شود تا بهبودیافتگان مدتی را در آنجا نگهداری و در این فاصله برای بازگشت به جامعه آماده شوند .

وی اضافه کرد : اداره کل فنی و حرفه ای نیز در این زمینه قول مساعدت داده تا به بهبودیافتگانی که در سامانه سراها نگهداری می شوند ، حرفه ای آموزش داده و زمینه اشتغال آنان را فراهم نماید .

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج وضعیت کمپ ها را تقریباً قابل قبول دانست و یادآور شد : تعداد مراکز ترک اعتیاد در سنندج کم بوده و انتظار می رود بخش خصوصی در زمینه احداث و افزایش کمپ ها اقدام مناسب را بعمل آورد .

سرپرست فرمانداری سنندج از راه اندازی سامانه سراها خبر داد

عسگری بر حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد کمپ های جدید در زمینه صدور مجوز تأکید کرد و ادامه داد : در آینده نزدیک تمام معتادین متجاهر به صورت کامل از سطح شهر سنندج جمع آوری می شوند و این مهم نیازمند همکاری مردم و خانواده ها است تا وضعیت شهر سر و سامان یابد .

سید انور رشیدی ؛ شهردار سنندج نیز از حمایت این نهاد از بخش خصوصی و سمن ها برای ساماندهی معتادین متجاهر و اقشار آسیب پذیر جامعه خبر داد و گفت : آمادگی این را داریم که ساختمان هایی در سطح شهر را برای ساماندهی معتادین ، متکدیان و افراد بی سرپناه تجهیز نماییم .

 رشیدی اضافه کرد : حجم کار بالا بوده و نیاز به ورود بخش خصوصی به این حوزه می باشد  ، اما از طرفی ما نیز آماده هستیم از این بخش برای ایجاد سامانه سراها در گوشه و کنار شهر حمایت نماییم .

فاطمه محمدی ؛ مدیر بهزیستی شهرستان سنندج ، هدف از این بازدید را ارائه راهکارهای لازم مانند : جلوگیری از گرایش دوباره معتادین بهبودیافته به مواد مخدر ، عدم بازگشت به شرایط قبلی ، ایجاد انگیزه‌ای جهت ادامه روند درمان و تعامل مؤثر با اجتماع عنوان کرد .

سرپرست فرمانداری سنندج از راه اندازی سامانه سراها خبر داد

محمدی افزود : در راستای اجرای برنامه‌های نظارتی دوره‌ای کمپ‌های ترک اعتیاد از جمله : کمپ زندگی دوباره ، تولد دوباره ، مرکز جامع ، کمپ بانوان و گرمخانه شهرداری در رأس کار می باشند .

گفتنی است در حال حاضر تعداد ۱۶ مرکز ترک اعتیاد در استان کردستان فعال هستند که ۱۵ مورد آن مربوط به آقایان و یک مورد مرکز ترک اعتیاد بانوان است .

در شهرستان سنندج نیز سه کمپ ( ۲ کمپ برای آقایان و ۱ کمپ مخصوص زنان) در حال فعالیت هستند .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 59373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد