اگر فضای مجازی ر ا جدی نگیریم، معنای جهاد تبیین را درنیافته ایم

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در افتتاحیه همایش مدیران روابط عمومی بهزیستی استان های کشور ضمن خوش آمد گویی به مهمانان همایش گفت: حضور در مشهد مقدس، برکات زیادی دارد که از جمله آنها می توان به زیارت حرم مطهر رضوی و بهره مندی از جلوه های معنوی این حضور اشاره کرد.

مسعود فیروزی با بیان بخش هایی از سابقه کار رسانه ای خود در گذشته گفت: با موضوع روابط عمومی و رسانه بیگانه نیستم و دغدغه های آنها را می شناسم.
وی سابقه ارتباط و پیام را با سابقه حیات بشر همزمان دانست و گفت: مفهوم امروزی روابط عمومی، تغییرات بسیاری داشته و مهم ترین محور این تغییر، دو طرفه شدن ارتباط است.
فیروزی گفت: روابط عمومی امروز از یک سو وکیل مدافع سازمان و از طرف دیگر، مدعی العموم مشتریان سازمان است.
وی ادامه داد: اگر مدیر روابط عمومی از مسائل و مشکلات آگاه بوده و در زمان مناسب و در شرایط مناسب، اطلاعات را به مدیر سازمان منتقل کند از بسیاری اتفاقات و معضلات ناخوشایند پیشگیری می شود.
وی با اشاره به تعریف جدید رسانه با نقل دیدگاه یکی از دانشوران این حوزه گفت: مک لوهان می گوید امروز رسانه پیام نیست، بلکه پیام رسانه است به این معنا که هر پیام واحد، قدرت و گستره یک رسانه را دارد.
وی با تأکید بر اهمیت فضای مجازی گفت: اگر فضای مجازی را جدی نگیریم معنای جهاد تبیین را به خوبی درنیافته ایم و از جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن غافل هستیم.
فیروزی همچنین با تأکید بر اینکه جهاد تبیین در حوزه کلان نظام، مسائل جامعی را در برمی گیرد گفت: بهزیستی به عنوان متجلی کننده خدمات اجتماعی نظام بخصوص در زمینه عائله حاکمیت که بخش زیادی از جامعه هدف بهزیستی را شامل می شود می باید انعکاس دهنده تبیین این خدمات به مخاطبان داخل و خارج کشور باشیم.
فیروزی با یادآوری مراکز و فعالیت های بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۲۰۰ مرکز توانبخشی، ۲۵ کمپ ترک اعتیاد اجباری، ۶۰ کمپ اختیاری، ۳۰۰ مرکز مشاوره و ۳۰۰ کلینیک سرپایی ترک اعتیاد و همچنین حدود یکصد خانه فرزندان، حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش خدماتی خود دارد.
وی تأکید کرد: اگر این همه فعالیت و تلاش در استان توسط بهزیستی انجام نشود تصور کنید جامعه به چه شکلی درمی آید و چه مشکلاتی رخ می دهد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه خدمات بهزیستی همان خدمات نظام و حاکمیت به اقشار فرودست و مددجویان است گفت: باید این خدمات برای مردم و برای مخاطبان داخل و خارج از کشور تبیین شود و خدمات ارزشمند این نظام مردم سالار دینی به مردم به درستی تبیین گردد.
فیروزی با بیان برخی مشکلات و چالش های روابط عمومی استان ها گفت: اتفاقات و تحولات زیادی در زمینه اطلاعات و رسانه در حال وقوع است و اساسا شیوه های اطلاع رسانی، آگاه سازی، تبیین حقایق سازمان و منافع جامعه هدف بکلی تغییر یافته و این تغییرات هنوز برای برخی مسؤولان نظارتی بر امور سازمان های دولتی، جا نیفتاده و در نتیجه ما در برخی بخش های دچار مشکل هستیم.
وی تصریح کرد: برخی معتقدند هزینه برای روابط عمومی هزینه زاید است در حالی که روابط عمومی امروز، محور فعالیت های مردمی سازمان محسوب می شود.
وی تأکید کرد: هم مدیران سازمان های استانی و هم مدیران میانی و اجرایی باید نسبت به وظایف روابط عمومی و جایگاه این نهاد در سازمان توجیه شوند و هم این توجیه و تبیین به گونه ای باشد که تداخلی در مسؤولیت ها و وظایف ایجاد نگردد.

کد خبر 59351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد