تحکیم بنیان خانواده اصلی ترین طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

سرپرست بهزیستی استان یزد در اولین نشست تخصصی کمیته ی تحکیم بنیان خانواده که به دبیری این سازمان برگزار شد، گفت: تحکیم بنیان خانواده اصلی ترین طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

"رضا ابهت" با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی گفت: خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه و کوچکترین اجتماع، نقش ایفا می کند و آسیب اجتماعی ریشه در خانواده دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته ی تحکیم بنیان خانواده در طرح سامان خانواده بر عهده ی بهزیستی گذاشته شده است اظهار داشت: در این کمیته تلاش می شود خانواده هایی داشته باشم که پایداری بیشتری داشته باشند.

سرپرست بهزیستی استان یزد اجرای طرح آموزش زندگی خانواده در بهزیستی را در همین راستا دانست و گفت: بهزیستی در سال های متمادی با اجرای این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده گام برداشته است.

محمدحسین رحیمی نسب مسئول طرح سامان خانواده نیز در این نشست گفت: تشکیل کمیته تحکیم بنیان خانواده برای این است که بدانیم چطور پایداری خانواده حفظ شود.

وی دو شرح وظیفه عمومی و تخصصی را بر عهده کمیته تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: شناسایی فعالین تحکیم بنیان خانواده در بخش دولتی و غیردولتی، شبکه سازی، برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت در برنامه های تحکیم بنیان خانواده، شناسایی مخاطبین با اولویت زوج های جوان زیر 5 سال، مشخص کردن فرصت‌ها و تهدیدها، اندیشه ورزی، جمع آوری و تدوین محتوای تخصصی، ارائه محتوای آموزشی و ... برخی از وظایف این کمیته است.

رحیمی نسب با بیان اینکه خلأ قانونی در حوزه تحکیم خانواده نداریم گفت: کمیته تحکیم در 3 مرحله؛ قبل از بروز اختلافات با آموزش زوج ها، حین بروز اختلاف با ارائه خدمات مشاوره ای و بعد از طلاق که زنان و مردان و فرزندان طلاق حاصل می شوند؛ باید ورود کند.

کد خبر 59329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد