برگزاری مراسم روز جهانی منع کودک کار در بوشهر

مراسم روز جهانی منع کودکان کاربا حضور مهدی عابدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بوشهر، فرزانه فیروزی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر، دکتر بهرام فرهمند صابر رییس کانون وکلای دادگستری، راضیه علیپور مدیر کل اتباع خارجه بوشهر، روئسا و مسئولین بعضی از دستگاه های اجرایی و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری درشهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، در ابتدای این مراسم آرزو منوچهری مدیر بهزیستی این شهرستان به موضوع کودکان کار و خیابان اشاره کرد و بیان داشت: کودکان کار و خیابانی یک موضوع بسیار وسیعی است و در این مسیر حمایت همه جانبه ما مسئولین، حمایت از کودک کار برای جلوگیری از آسیب به کودک است، زیرا کودک همیشه قربانی آسیب هاست.
منوچهری در ادامه افزود: ما باید این اصل را بپذیریم که خیابان، بستر مناسب برای کودک جهت کار نیست و در این راستا تلاش می گردد که با همکاری تمام دستگاه های اجرایی این معضل مرتفع گردد.
عابدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بوشهر، ضمن تقدیر از مسئولین بهزیستی شهرستان بوشهر و گرامیداشت روز جهانی منع کودک کاراظهار داشت: کودکان ما سرمایه های پویا،  فعال امروز و سازندگان فردای کشور هستند،   زیرا این عزیزان گنج های انسانی و ذخایر فکری آینده کشور هستند و تربیت صحیح و پرورش اصولی آنها باید در راًس تمامی فعالیتهای آموزشی و فرهنگی جامعه قرار گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بوشهر ادامه داد: جامعه ای که بستر و شاخ برگ آن را کودکان تشکیل می دهند باید جامعه ای باشد که همه ابزارهای لازم برای رشد تعالی این عزیزان در همه عرصه ها ائم از رفاهی، آموزشی و بهداشتی مهیا باشد و خانواده هم بدون دغدغه تمام این امکانات را برای کودکان فراهم نمایند.
عابدی در پایان تصریح کرد: در خصوص بحث منع کودکان کار به حمدلله جند سال است اتفاقات خوبی در خصوص حمایتهای همه جانبه از سوی مراجع ذی صلاح صورت گرفته که با همکاری همه دستگاه های متولی این امر بسترهای لازم جهت رفاه این عزیزان در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر بهرام فرهمند صابر رییس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از فعالیتهای مهم بهزیستی در ارائه خدمات تخصصی به کودکان کار خیابانی و زنان سرپرست خانواربیان داشت: جهت رفاه و حمایتهای همه جانبه به این قشر آسیب خیز جامعه و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل خوبی که در این کانون وجود دارد آماده هستیم در همه امورات حقوقی با بهزیستی استان همکاری داشته باشیم گرچه این همکاری و تعامل همیشه وجود داشته است.
شایان ذکر است از دیگر برنامه های این مراسم اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان، سنتورنوازی، شاهنامه خوانی، اجرای مسابقه و تجلیل از بانوان سرپرست و کودکان کار بود که در فواصل برنامه ها صورت گرفت.
لازم به ذکر است این مراسم در سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور خیل عظیم کودکان و خانواده های این عزیزان انجام گرفت.

کد خبر 59280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد