ورودی‌های معلولیت شدید و خیلی شدید بهزیستی «زیاد» است

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از وجود ۱۳ هزار و ۵۵۰ معلول شدید پشت نوبت برای دریافت حق پرستاری خانواده‌محور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا، الهه سعادتی، با بیان اینکه حق پرستاری در دو عنوان «حق پرستاری خانواده محور» و «حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی» به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، اظهار کرد: حق پرستاری خانواده محور برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید (براساس نتایج کمیسیون ارزیابی و تشخیص شدت معلولیت) به افراد ارائه می‌شود که در این بخش نوع معلولیت ملاک نیست و بر نیاز به مراقبت و نگهداری فرد معلول تاکید است اما حق پرستاری معلولان آسیب نخاعی صرفا مختص مددجویان دارای آسیب نخاعی است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حق پرستاری‌ها ماهانه به صورت مستمر به حساب مددجویان واریز می‌شود، افزود: در حال حاضر ۵۵۲۲ نفر از افراد تحت پوشش حق پرستاری خانواده محور را با رقمی معادل یک میلیون تومان به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

سعادتی با اشاره به اینکه حدود ٤٠ درصد از افراد واجد شرایط از خدمت حق پرستاری خانواده محور بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید پشت نوبت دریافت حق پرستاری هستند و هنوز برای پرداخت آن تامین اعتباری نشده است. البته در این زمینه اقدامات و رایزنی‌هایی انجام شده است، اما این تامین اعتبار به صورت قطره‌ای است و تا به دست بهزیستی استان برسد به تعداد افراد پشت نوبت اضافه می‌شود.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: ممکن است روزانه ۳۰-۴۰ نفر به تعداد افرادی که حق پرستاری دریافت می‌کنند، اضافه شود اما ورودی‌های معلولیت شدید و خیلی شدید زیاد است و باتوجه به اینکه تعداد پشت نوبتی‌ها در حال افزایش است میزان اعتبار چندان جوابگو نیست.

وی در خصوص وضعیت پرداخت حق پرستاری به معلولان آسیب نخاعی نیز توضیح داد و یادآور شد: در این زمینه نیز هیچ پشت نوبتی وجود ندارد و در حال حاضر ۵۳۷ نفر فرد دارای معلولیت آسیب نخاعی ماهانه یک میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به میزان پرداخت حق پرستاری در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: میزان مبلغ حق پرستاری در سال جاری باید به تصویب هیات وزیران برسد. قاعدتا به دلیل اینکه مجری کار هستیم پیشنهاد ما بالاتر است، اما پیشنهاد بهزیستی حدود ۶۰ درصد افزایش بوده که باید منتظر نظر و تصویب هیات وزیران باشیم.

کد خبر 59267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد