پاکدشت| نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از مرکز نگهداری معلولین بازدید کردند

سرپرست بهزیستی پاکدشت گفت: نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال پدر بزرگ پاکدشت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادره افشارها اظهار داشت: نمایندگان کمیسیون اروپایی و عملیات امدادی بشر دوستانه (ECHO) به همراه نماینده سازمان بهداشت جهانی از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال پدربزرگ شهرستان پاکدشت بازدید کردند و از نزدیک با نحوه خدمت‌رسانی به  این افراد آشنا شدند.

وی اظهار داشت: این بازدید در چارچوب برنامه اِکو ( ECHO) و به منظور بررسی نیازهای مراکز شبانه‌روزی مراقبتی و توابخشی معلولان و سالمندان با محوریت وضعیت اتاق‌های قرنطینه و ایزولاسیون و بررسی شرایط بهینه و استاندارد سازی این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این بازدید شرایط فیزیکی، تهویه، سرویس بهداشتی و امکانات لازم مورد نیاز اتاق‌های قرنطینه و ایزولاسیون مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا سازمان جهانی بهداشت، کمک‌هایی را در این زمینه به مراکز بهزیستی که از این واحدها و بخش‌های برخوردارند، ارائه دهد.

افشارها با بیان این که کارشناسان بهزیستی، نیازهای تخصصی مراکز را احصا می‌کنند افزود: برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی لازم است تا دستورالعمل ویژه واحدهای ایزولاسیون و قرنطینه شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی ویژه معلولان و سالمندان تهیه شود.

سرپرست بهزیستی پاکدشت اظهار داشت: در جریان این بازدید مقرر شد تا دستورالعمل بهزیستی و آئین نامه مراکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی از سوی مسئولان ارائه شده و با مشاوره و بررسی مجدد، بهترین سیستم تهویه اتاق قرنطینه و ایزولاسیون این مراکز طراحی و اجرا شود.

گفتنی است؛ مرکز توانبخشی معلولان بالای ۱۴ ساله پسران پدربزگ پاکدشت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و هم اکنون ۱۵۰ نفر در این مرکز تحت مراقبت قرار دارند.

کد خبر 59262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد