در رسانه | پلاک ویژه معلولان فقط به معلولیت جسمی‌حرکتی تعلق می‌گیرد

معاون امور توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی از اختصاص پلاک ویژه خودرو به معلولان جسمی‌حرکتی خبر داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛  موضوع اختصاص پلاک ویژه خودرو به معلولان، همواره از چالش‌های مددجویان و مدیران بهزیستی است و به‌علت سودجویی برخی افراد در خرید و فروش این پلاک، چند سالی می‌شود روند صدور پلاک با سخت‌گیری‌هایی همراه است.

حمیدرضا علیزاده درباره چگونگی دریافت پلاک ویژه به شهرآرانیوز گفت: پیش از این پلاک ویژه به انواع معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی و ذهنی تعلق می‌گرفت، اما اکنون و به‌شرط داشتن گواهی‌نامه و سند مالکیت خودرو به اسم مددجو، پلاک ویژه به معلولیت جسمی‌حرکتی متوسط به بالا تعلق می‌گیرد.

وی درباره مناسب‌سازی خودروها نیز گفت: حدود چهار سال قبل شرکت ایران‌خودرو براساس فهرست اعلامی بهزیستی، تعدادی خودرو مناسب‌سازی‌شده را به معلولان تحویل داد. اما اکنون فقط بحث مناسب‌سازی خودروها با اعتباری معادل ۱۰ میلیون تومان در بهزیستی اجرا می‌شود که طبق آمار سال گذشته، ماهانه بین ۵ تا ۶ خودرو مناسب‌سازی شده‌اند.

علیزاده درباره مناسب‌سازی منازل نیز خاطرنشان ساخت: براساس بازدید کارشناسان از منزل مددجو، امکاناتی مانند رمپ، سرویس بهداشتی و حمام دسترس‌پذیر، پارکینگ و... تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی منزل هر مددجو فراهم می‌شود که شرط اصلی آن است که فرد صاحب‌خانه باشد و این شرایط برای معلولانی که مستأجر باشند، نخواهد بود.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به آمار سال گذشته این معاونت در امر مناسب‌سازی خودرو و منزل یادآور شد: براساس تعرفه سال گذشته که شامل ۵ میلیون تومان اعتبار خودرو و ۱۰ میلیون تومان اعتبار منزل برای مناسب‌سازی بود، تعداد یک‌هزار و ۱۱۴ خودرو و منزل از سوی معاونت امور توان‌بخشی خراسان رضوی مناسب‌سازی شده است.

کد خبر 59239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد