در رسانه |بهزیستی: ۱۰۹ کودک کار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند

همدان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۰۹ کودک کار و خیابانی از سال گذشته تاکنون شناسایی و ساماندهی شدند که ۹۰ نفر از آنان پسر و ۱۹ نفر دختر بودند.

روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعهد سازمان برای ساماندهی کودکان کار در این مدت ۸۵ نفر بوده است گفت: با پذیرش این تعداد، ۱۲۸ درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده و تاکنون این تعداد شناسایی و پذیرش شدند و برای آنها اسکن عنبیه چشم انجام شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه حمایت سازمان از کودکان و خانواده های شناسایی و جذب شده، شامل آموزش و آگاه‌سازی برای ایجاد خودمراقبتی و برنامه های رشد محور بوده است خاطرنشان کرد: برنامه های توانمند سازی، حرفه آموزی و کمک های موردی جهت تهیه لوازم ضروری همراه با آموزش و آگاه‌سازی برای خانواده ها تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه این کودکان به خاطر شرایط خاص خانواده ها مجبور به فعالیت شده اند ادامه داد: خانواده های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفتند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: بر اساس قوانین و آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار متولی اصلی کودکان کار سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند.

بختیاری با توصیه به اینکه مردم کمک های خود را از طریق بهزیستی به این کودکان اهدا کنند یادآور شد: مردم به جای کمک مالی به کودکان کار خیابانی از طریق اورژانس ۱۲۳ حضور این افراد را اطلاع دهند تا ساماندهی شوند.  

به گفته وی مددکاران سازمان بهزیستی با معرفی این کودکان به دستگاه های آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و علوم پزشکی، زمینه ارائه خدمات برای رشد، سلامت و آموزش این کودکان را فراهم می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت های روانی از کودکان،  حمایت های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آنها شود، انجام می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 59236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد