تصویب برنامه های دوسالانه اداره کل بهزیستی هرمزگان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز

برنامه های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ استانی اداره کل بهزیستی هرمزگان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در قالب تفاهم نامه مشترک به امضای سرپرست اداره کل بهزیستی و رییس ستاد اقامه نماز استان رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ برنامه های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ استانی اداره کل بهزیستی هرمزگان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز پس از برگزاری جلسات مشترک تخصصی و کارشناسی بین مسئولین و کارشناسان اداره کل بهزیستی و ستاد اقامه نماز استان مورد بررسی قرار گرفته و با انعقاد تفاهم نامه مشترک فی ما بین بهزیستی ، معاونت پشتیبانی و منابع استانداری ،  سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ستاد اقامه نماز استان تصویب شد.

گفتنی است مفاد این تفاهم نامه در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود در توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز ، پس از بحث و تبادل نظر در جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان هرمزگان تصویب و به امضای سامیه جهانشاهی سرپرست اداره کل بهزیستی استان و حجت الاسلام دکتر اعتمادی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان رسید.

حجت الاسلام دکتر اعتمادی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان در این جلسه نماز را معجونی الهی دانست که در هر جزئش رازی نهفته است و وسیله ارتباط با خداوند و انس با پروردگار جهان است .

وی تصریح کرد : هدف اصلی ستاد اقامه نماز، ترویج فرهنگ نورانی نماز است و با به کارگیری ظرفیت و توان همه دستگاه‌های اجرایی روح نماز دوباره در جامعه دمیده می‌شود.

مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان در ادامه بر اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ، برپایی نماز جماعت و حضور مدیران و مسئولین در نماز جماعت و مناسب سازی فضای نماز خانه های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و تعامل و معاشرت امام جماعت با کارکنان و تشویق و ترغیب کارکنان به شرکت در نماز را از راهکارهای گسترش و ترویج فرهنگ نماز برشمرد.

 سامیه جهانشاهی سرپرست بهزیستی هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت نماز و معنویات در کاهش آسیبهای اجتماعی بیان نمود : ریشه بسیاری از ناهنجاری ‏های اجتماعی افزایش روزافزون رابطه ی انسان با مادیات و دنیاست و تنها راه خلاصی از این ورطه ی خود ساخته، توجه عمیق به معنویات و عوامل ذکر و یاد خداست .

وی افزود : مداومت در نماز و یاد خدا اضطراب و تشویش ها را از انسان دور می کند و راه نجات انسان از اخلاق ناپسندیده وباعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .

کد خبر 59223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد