جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

با حضور مدیر کل بهزیستی استان،معاون مشارکتهای مردمی ،کارشناسان ستادی ، روسای شهرستانها و رابطین شهرستانها جلسه ابلاغ سیاست های کلی ریاست سارمان در چهار حوزه مشارکتهای مردمی ، اشتغال ،مسکن ،مراکز غیر دولتی در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های کلیه کارکنان ومعرفی سرپرست جدید معاونت مشارکتهای مردمی  حوزه معاونت مشارکتها معاونت مشارکتها را مکمل سه حوزه تخصصی اجتماعی،توانبخشی، پیشگیری دانستند .

وی در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و افزود: با توجه به درپیش بودن سفر ریاست جمهور به استان و درپیش بودن عید غدیر  به تلاش همگانی در جهت استفاده مناسب از فرصتهای پیش رو در جهت جلب مشارکتهای مردمی ، ارائه خدمات با کیفیت به جامعه هدف تاکید کرد .

محمد مهدی شاهقدمی  در بحث مراکز اقامتی میان مدت افزود: مراکز اقامتی میان مدت سبب ارتقا کیفیت خدمات پیشگیری از اعتیاد می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به وظایف مسئولان مراکز اقامتی میان مدت گفت: رعایت دستورالعمل سازمان و برخورد مناسب با خانواده بیماران از مهم‌ترین  وظایف مسئولان مراکز اقامتی میان مدت است.

وی  خاطرنشان کرد: هدف سازمان بهزیستی افزایش کیفیت است نه کمیت و در درجه نخست‌ باید اقدامات لازم به منظور رعایت مفاد دستورالعمل و پروتکل بهزیستی انجام شود.

 معاون هماهنگی مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در این جلسه در خصوص ابلاغ سیاست های کلی ریاست سازمان گفت :جلو افتادن امورات و پیشبرد اهداف مشارکتهای مردمیکار ریل گذاری برای سایر معاونتها می باشد

وی در ادامه افزود:نیاز سنجی مردم،مراکز به خصوص مراکز مثبت زندگی حالت انتفاعی می باشد و ما در این حوزه به باید با استخراج چالشها و مشکلات ،واگذاری مراکز ، نهضت پایش مراکز و لغو مجوز موسسات و مراکز نا کار آمد و با برنامه ریزی مناسب راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم .

 یاسر عزیزی سعید خاطر نشان کرد: شفاف سازی هزینه کرد کمک های مردمی باعث اعتمادسازی می شودرائه راهکار و برنامه ریزی برای جذب حداکثری مشارکت های مردمی، جلوگیری از موازی کاری نهادهای حمایتی، متمرکز نمودن کمک ها جهت همپوشانی توزیع آنها بین نیازمندان و اتخاذ راهکارهایی جهت ارتقای سطح خدمات به مددجویان و افراد تحت پوشش موسسات خیریه و نیازمند ضروری است.

 گفتنی است در ادامه جلسه به ابلاغ سیاستهای کلی رئیس جمهور در حوزه معیشت ،مسکن ، اشتغال ، جلب مشارکتهای مردمی اشاره گردید و مقرر شد:

با ریل گذاری تقاطع فعالیتها مشخص شود.

در گاه های ارتباطی با مردم و برش ارتباطی مردمی مشخص گردد که نیازها به مردم چه هستند  .

مردم به صورت انتفاعی وارد نشوند.

بخش مردمی متخصصباشد و خدمات فقط انتفاعی نشود.

نظام مسائل سازمان بهزیستی مورد تاکید قرار گیرد.

مشکلات مشخص و از ظرفیت دانشجوها و دانش آموزان نخبه و ... استفاده شود.

واگذاری موسسات به معنای رها سازی خدمات نیست بلکه نظارت شود.

نهضهت پایش صورت گیرد و مجوز موسسات ناکار آمد لغو گردد و رتبه بندی مراکز هم لحاظ شود.

اطلس هوشمند و لحظه ای جهت رصد و پایش اقدامات صورت پذیرد.

 چه میزان از دارایی های سازمان واگذار گرددیه در بخش ماده 28 مشخص گردد.

کمیسیون ماده 26 نماد حرفه ای از خدمات باشد و فعالیتهای بیشتری صورت پذیرد .

 سخت گیری و آسان گیری بیش از حد انجام نشود.

نظام احسان و نیکو کاری مورد تاکید است .

منابع مالیاز منابع بودجه 1401و مشارکتهای مردمی  مشخص گردد.

جلسه مشارکتهای استانی به فوریت تشکیل شود و فعالیتها مشخص گردد .

مشارکتها پروزه محور باشد .

 برنامه های پیشگیری برای جامعه تعریف گردد

 بانک اطلاعات خیرین استانی و شهرستانی ایجاد گردد .

 در حوزه مددکاری فعالیت های بیشتری انجام شود.

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

 جلسه ابلاغ سیاستهای کلی ریاست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن، اشتغال ،مشارکتهای مردمی و مراکز غیر دولتی

کد خبر 59155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد