همکاری های بهزیستی و سپاه برای کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر می شود

جلسه هم افزایی مسئولان بهزیستی  و سپاه سیدالشهدا استان تهران در راستای ضرورت مدیریت و مقابله با آسیب های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در راستای بررسی آسیب های اجتماعی نشستی در قالب افزایی و همگرایی مسئولان اداره کل بهزیستی و سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد.

در این نشست سمانه زمانی سرپرست بهزیستی استان تهران به همراه معاونین و روسای ادارات شهرستان های استان و جانشین فرماندهی سپاه استان و معاونان اجتماعی نواحی سپاه استان حضور داشتند.

زمانی با تشکر از برپایی این جلسه ضمن اشاره به اهداف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در بیانیه تمدن‌ساز گام دوم انقلاب اسلامی به نقش بسیج در حلقه های میانی اتصال مردم با مسئولان  اشاره کرد و اظهار داشت: مردم به حضور و جانفشانی های بسیج سپاه در عرصه های مختلف کشور افتخار کرده و برای این افتخار به خود می بالند.

زمانی با بیان اینکه ظرفیت سپاه بالا و در خدمت مردم است و از توان این نهاد مولود انقلاب در راستای سیاست ها و مسئولیت های اجتماعی سازمان بهزیستی به خوبی استفاده شده و این بهره مندی ادامه دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: هر آسیبی تا جرم نشود مسئولیت اجتماعی آن با بهزیستی است که این موضوع وظیفه بهزیستی را در ساماندهی آسیب های اجتماعی بسیار سنگین تر و گسترده تر می کند.

وی با تشریح مختصری از فعالیت های بهزیستی به حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان اشاره کرد و بیان داشت: ۱۶ دستگاه اجرایی مسئولیت های قانونی دارند که باید برابر قانون به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نمایند.

زمانی با بیان اینکه تعدادی زیادی از کودکان کار و خیابان استان تهران از اتباع کشورهای دیگر هستند، بیان داشت: با سیاست برخورد سخت با کودکان کار و خیابان مخالف هستیم و با راه اندازی مراکز ساماندهی، شرایط را به گونه‌ای پیش می‌بریم تا این کودکان بتوانند در دوران کودکی خود با رعایت جوانب کودکی رشد و نمو کرده و در سایه تدابیر سازمان بهزیستی تحصیل نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با این توضیح که برخی از معتادین متجاهر فاقد خانواده هستند، تصریح کرد: این افراد به دلیل نداشتن خانواده پس از آزادی دوباره به محل های جرم خیز قبلی بازگشته و در چرخه مجدد اعتیاد قرار می گیرد.

زمانی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی چهره شهرها را مخدوش می‌کند، گفت: با همگرایی و هم افزایی می توان شهر را زیبا در منظر مردم قرار داد و سپاه در این راستا می‌تواند کمک های موثری را به مجموعه بهزیستی ارائه کند و بهزیستی نیز متقابلاً تمام ظرفیت خود را برای تلطیف فضای روانی جامعه با همکاری سپاه به کار خواهد گرفت.

معاونان بهزیستی استان تهران و روسای ادارات شهرستان ها و همچنین معاونین فرهنگی و اجتماعی سپاه نواحی استان تهران نیز به بیان دیدگاه های خود در این جلسه پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان از سوی سپاه حضرت سیدالشهدا لوح هایی منقش به تصویر سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به مسئولان بهزیستی استان تهران اهدا شد.

کد خبر 59068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد