با اتکا به ظرفیت‌های دولتی، نمیتوان آسیب‌های جامعه را کاهش داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان رئیس اداره بهزیستی جیرفت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان در نشستی مشترک طرحها و ظرفیت های موجود سازمانی،در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 در این نشست مشترک محمدرضانژاد رییس بهزیستی جیرفت با اشاره به روند رو به رشد آسیبهای متعدد اجتماعی ونقش اساسی پیشگیری در کنترل ومهار این آسیبها بر لزوم هم افزایی و تعامل دستگاههای فرهنگی با اداره بهزیستی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرده وگفت: کاهش وکنترل آسیب های اجتماعی یکی از ماموریت‌های سازمان بهزیستی است و به کارگیری ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی جامعه یکی از برنامه های در دست اجراست و نمی توان تنها با اتکا به ظرفیت‌های دولتی، آسیب‌های جامعه را کاهش داد.

وی افزود : گسترش فرهنگ و ایجاد بستر مناسب فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و نمی توان مسئله مبارزه با آسیبهای اجتماعی را فقط به یک یا دو دستگاه محدود کرد و ظرفیت اصحاب رسانه، هنرمندان، نویسندگان و شعرا می تواند در انتقال محتوای علمی و اصولی همراه با ذوق هنری و خلاقیت به عموم مردم نقش انکارناپذیری داشته باشد. 

در ادامه این نشست بهرام مسلمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان، نیز ضمن اشاره به ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری در فرهنگ سازی ونهادینه کردن رفتارها والگوهای درست در اجتماع گفت: استفاده از ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری به منظور ارائه ایده ها و خلاقیت های نو به مخاطب با هدف گسترش پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از برنامه ها وسیاستهای مهم این اداره کل است که در این رابطه همکاری سازمان بهزیستی می تواند اثر بخش باشد.

 بهرام مسلمی در ادامه از اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری موسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: پس از اعلام فراخوان و دعوت از موسسات فرهنگی وهنری به منظور ارائه طرح های مورد نظر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، طرح های منتخب مورد تاکید این اداره قرار گرفته است.

 شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر گردید به منظور بهره وری از توان هر دو مجموعه اجرائی، متن تفاهم نامه همکاری فی مابین بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و پس از تائید طرفین اجرائی گردد.

کد خبر 59063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد