اشتغال، رکن توانمندسازی خانواده محروم است

همایش تخصصی معاونین مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی کشور با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، امیرحسین عرب‌زاده سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حوزه توانمندسازی بسیار مهم است، گفت: در تدوین برنامه ها و سیاستگذاری های سازمان های حمایتی باید به خلاقانه وتحول آفرین بودن طرح ها توجه بیشتری کرد زیرا گروه هدف بهزیستی قشر خاصی از جامعه می باشند که نیازمند حمایت های ویژه ای هستند.

وی بسترسازی برای ارائه خدمات را برعهده معاونت مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی کشور دانست و افزود: معیشت، مسکن  و اشتغال جزو ارکان اصلی توانمندسازی می باشد و معاونین این حوزه باید در سیاست گذاری و اجرای برنامه ها در استان ها به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور فقر را موتور تولید آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت های مردمی در حوزه کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید حلقه ارتباطی خوبی بین سازمان و افراد جامعه ایجاد کند، گفت : حوزه مشارکتهای مردمی درگاه خدمات سازمان می باشد بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های مردمی وظایف خود را بدرستی ایفا کند.
وی با بیان اینکه موسسات خیریه سرمایه های اجتماعی سازمان را ترسیم می کنند، افزود: سازمان بهزیستی در مواقع ضروری و حوادث غیرمترقبه باید گزینه ای مانند پدافند غیرعامل داشته باشد که آن گزینه موسسات در حوزه های مختلف می باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر افزایش استفاده از ظرفیت های مردمی، ادامه داد: معاونین مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی استان ها با توجه به ظرفیت استانی برنامه های خود را در حوزه توانمندسازی و مشارکت های مردمی ترسیم کنند.

قادری با بیان اینکه واگذاری خدمات به موسسات به معنای رها سازی ارائه خدمات به جامعه هدف نیست، گفت : پس از صدور مجوز موسسات باید بازخورد و اثربخشی آن موسسه مورد ارزیابی قرار گیرد و نظارت های میدان انجام شود تا از تخلفات جلوگیری بعمل آید.

وی با بیان اینکه موسسات باید بدانند که بهزیستی مانند پدر دلسوز در کنار آن ها قرار دارد، افزود: موسسات باید بر اساس  اقدامات خود در پنج سال گذشته رتبه بندی شوند که این مسئله سبب رقابت آنان در ارائه خدمات مطلوب تر به گروه هدف می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور درگاه ارتباطی بین سازمان بهزیستی و افراد جامعه، حوزه مشارکت های مردمی دانست و بیان کرد: مشارکت های مردمی باید هدفمند و پروژه محور شود و هر استانی بر اساس نیاز سنجی جامعه هدف از ظرفیت خیرین استفاده کند.

قادری با تاکید براینکه باید نهضت ملی اشتغال در سازمان بهزیستی شکل بگیرد، ادامه داد : اشتغال موضوع کلانی در کشور است بنابراین باید با همه توان برای اشتغالزایی جامعه تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: پروژه های حوزه اشتغال باید پیوست فنی و اقتصادی و قابلیت رهگیری داشته باشد و منجر به نتیجه شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور رکن توانمندسازی و پایدار سازی خانواده محروم را اشتغال دانست و گفت: مهارت آموزی در حوزه خود اشتغالی بسیار مهم است وعلاوه بر آن  جامعه هدف باید به این خود باوری برسند که می توانند با فراگیری مهارت ها برای خود اشتغالزایی کنند.

قادری با بیان اینکه بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری جهش چشمگیری داشته است، افزود: برای نخستین بار در کشور برای اورژانس اجتماعی ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است و اعتبارات بسیاری از حوزه ها نیز افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 59050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد