بهزیستی زنجان میزبان ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای طلوع شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از برگزاری ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت «طلوع» با مشارکت  بهزیستی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین خبر داد و گفت : استان زنجان برای سومین بار به میزبانی این جشنواره انتخاب شده واین جشنواره ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش برگزار خواهد شد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی یکی از محورهای جشنواره را "معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری" اعلام کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای جشنواره طلوع است.

رییس برگزاری جشنواره طلوع با بیان اینکه هنر نقش برجسته ای در درمان و همچنین توانمند سازی افراد دارای معلولیت دارد خاطرنشان کرد:هنردرمانی یکی از ارکان بهبود سالمندان و افراد دارای معلولیت و فرصتی مناسب برای هم گرایی بین جامعه معلولین وبه منصه ظهور رساندن خلاقیت و استعداهای بالقوه افراد است.

حسینی تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری، ارتقا سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت ها را از مهمترین محورهای مورد تاکید جشنواره معرفی کرد.  

سرپرست بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق طلوع در پنج بخش "صحنه ای"، "خیابانی و محیطی"، "کودک و نوجوان"، "مسابقه نمایشنامه نویسی" و "کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی" برگزار می شود.

حسینی مهلت ارسال آثار هنرمندان را ۲۰ تیرماه اعلام نمود و گفت : بازخوانی نتایج تا ۲۵ تیرماه، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰  مهرماه خواهد بود  

این مقام مسئول یادآور شد: جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی و ...با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در داوری نمایش های جشنواره به نوع معلولیت گروه های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول(همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

کد خبر 59044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد